محمد علی نجفی از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در گیلان خبر داذ.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی نجفی دقایقی پیش در جلسه بررسی مشکلات حوزه‌های اقتصادی و پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور در سال گذشته به گیلان با اشاره به نامگذاری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری در سال 95، اظهار کرد: این نامگذاری را به فال نیک می‌گیریم.

وی به تشکیل جلسه مذکور به بهانه پیگیری سفر رئیس جمهور در سال 94 اشاره کرد و افزود: جلسه‌های مختلفی با مدیران عامل بانک‌های استان برگزار کردیم و در استان مشکلی نداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران بانک‌ها همراه هستند، تصریح کرد: درخواست داریم اختیار مدیران استانی بانک‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال براساس رویکرد مردمی، عدالت‌محوری و دانش‌بنیانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در گیلان تشکیل شده و این نخستین جلسه ستاد است.

نجفی پیگیری تمام مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان را از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده، در تکمیل راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ بندر انزلی با مشکل مواجه هستیم.

این مسئول با اشاره به خرید امکانات ریلی، یادآور شد: امکان خرید ریل راه‌آهن از کشورهای روسیه و هند فراهم شده است.

استاندار گیلان از راه‌اندازی پایانه گل و گیاه گیلان در آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نخستین سفر شهرستانی را از این شهرستان آغاز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سال‌ها در احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در گیلان مشکل داشتیم و این موضوع در حال پیگیری است.

نجفی درباره پرداخت خسارت گلخانه‌داران گیلان از بحران برف سال‌های گذشته، تصریح کرد: هیئت وزیران مبلغ 2.5 میلیارد تومان برای خسارت گلخانه‌داران گیلان مصوب کرده بود اما تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

وی کاهش سهم گیلان از اعتبارات آبیاری تحت فشار در 20 سال اخیر را از مشکلات دیگر این استان عنوان کرد.

استاندار گیلان از ورود 6 میلیون گردشگر نوروزی به این استان خبر داد و گفت: سالانه 34 میلیون نفر اقامت گردشگر در گیلان داریم که در ماه بالغ بر 2.5 میلیون نفر می‌شود و این موضوع باید در برنامه‌ریزی کشوری لحاظ شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، یادآور شد: علاقمند به اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در گیلان هستیم.