فرماندار شفت گفت: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یک سنت حسنه و ارزشمند، میراثی است که از ما به آیندگان می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان از شفت، مهدی نقدی بعد از ظهر سه شنبه در آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: آئین‌های ویژه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی امسال با شعار «منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم و هر ایرانی ۳ نهال» برگزار می‌شود که باید از این فرصت مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه درختکاری و توسعه فضای سبز به نو مطلوب استفاده کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه همه باید با تاسی از فرمان رهبری در جهت کاشت درختان و گسترش فرهنگ درختکاری گام‌های مثبتی بردارند، افزود: پوشش گیاهی و درختان علاوه بر ایجاد منظر و زیبایی و سرسبزی در هر منطقه باعث تولید اکسیژن و جلوگیری از آلایندگی می‌شود و بر سلامت روحی و جسمی انسان‌ها و ایجاد نشاط و شادابی نقش بسزایی دارد.

نقدی ادامه داد: در همین ارتباط ضروری است به رسم میراث‌داری و امانت‌داری با کاشت حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و گسترش زندگی بر این کره خاکی، نقش مؤثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی است، افزود: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است که هر فرد نشانه‌ای را به نام درخت از خود باقی بگذارد چراکه غرس نهال یکی از حسنات قابل توجه است.

مردم و مسوولان در کاشت درخت مشارکت کنند

وی با اشاره به اینکه همه باید در کاشت درخت مشارکت کنند و با کاشت حداقل یک درخت در سرسبزی و شادابی محیط اطراف خود سهیم باشند، گفت: کاشت درخت در روستاها با همکاری همه اهالی روستا افزایش یابد و هر جا مناسب کشت درخت باشد روستاییان همکاری و در این زمینه الگوسازی کنند.

نقدی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با توجه به اهمیت بسزای این طرح مردمی، منابع طبیعی شهرستان از پتانسیل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بهره برده و سهمیه کاشت درخت برای هر نهاد و دستگاه را مشخص کنند.