فرماندار رشت با بیان این مطلب که تربیت نیروی انسانی کارآمد مهمترین هدف در برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی می باشد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی درست و تقویت نقش تربیتی مدارس در کمک به شکوفایی قابلیت های درونی دانش آموزان، تهدیدات به فرصت تبدیل خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) شورای آموزش و پرورش شهرستان، ضمن ابراز خوشحالی از بازگشایی دوباره مدارس و آرزوی سالی بدور از تهدید ویروس کرونا و با تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان، گفت: با برجسته شدن نقش خانواده‌ها بخصوص مادران در امر آموزش فرزندان در دوران شیوع همه گیری کرونا، ضروری است تا ارتباط دو سویه خانه و مدرسه بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش آموزان، تنها با همکاری نزدیک و ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان ممکن خواهد بود.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در تدوین برنامه‌های آموزشی؛ برای استمرار حرکت در مسیر توسعه، خودکفایی و استقلال کشور، اظهار داشت: جمله معروف ” العِلمُ فی الصِّغَرِ کالنَّقشِ فی الحَجَرِ “، نمایانگر اهمیت توجه به آموزش در دوره کودکی و نوجوانی است و این آموزش می تواند طیف وسیعی از مطالب، از جمله نکات تربیتی و پرورشی را در بر گرفته و به تربیت نیروهای فعال و کارآمد منجر شود.

امام پناهی تاکید کرد: در برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید با مخاطب شناسی و در نظر گرفتن ویژگی های جامعه هدف، تولید محتوای آگاه ساز نسل دانش آموزی در برابر هجمه فرهنگی و خبری دشمنان مدنظر قرار گیرد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این موضوع که دانش آموزان امروز، سرمایه‌های ارزشمند فردای ایران اسلامی هستند و توجه ویژه به آموزش علمی و معنوی آنان ضامن پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود، اظهار داشت: اولیاء و مربیان، نقش مکمل در کیفیت بخشی به آموزش کودکان و نوجوانان و پاسخ به سوالات آنان داشته و می‌توانند با هم افزایی و بیان مستدل داشته ها و دستاورد ها، کمک شایانی به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی و مقابله با تحرکات فتنه انگیز دشمنان نمایند.

امام پناهی با یادآوری این نکته که آموزش و پرورش دو روی یک سکه می باشند و غفلت از هرکدام زیانبار خواهد بود، افزود: تمامی مربیان و معلمان، با توجه به رسالتی که در مورد تربیت فرزندان ایران اسلامی دارند؛ باید علاوه بر تدریس و آموزش مباحث تخصصی خود، نسبت به تربیت و پرورش روحی و معنوی نسل آینده احساس وظیفه و اهتمام داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از یکی از فرهنگیان عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان، که پس از سالها خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل آمده است؛ تقدیر به عمل آمد.