تارنمای خبری نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در روز های آینده تعلیق تحریم های ایران را به طور رسمی تمدید می کند.

به گزارش ندای گیلان، این رسانه به نقل از سه منبع آگاه افزود:ترامپ با وجود مخالفت با توافق هسته ای، تحریم های هسته ای را همچنان معلق نگه خواهد داشت. فایننشال تایمز می افزاید که تهران از قبل در جریان این موضوع قرار گرفته است.
این روزنامه نوشت: این درشرایطی است که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور ماه گذشته در نامه ای به «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان، پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد تایید قرار داده بود.
در این نامه همچنین تاکید شده بود که هیاتی به سرپرستی شورای امنیت ملی آمریکا طی 90 روز به بررسی و ارزیابی برجام خواهد پرداخت و تصمیم خواهد گرفت که آیا تداوم تعلیق تحریم ها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا قرار دارد یا نه؟.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه به فایننشال تایمز گفت : تا زمانی که بررسی ها تکمیل شود، واشنگتن به توافق پایبند خواهد ماند.
این رسانه به نقل از یک دیپلمات غربی که به نام او اشاره نشده، می نویسد:ما به آمریکا گفته بودیم که نمی خواهیم پیامی ضد ایرانی ارسال کنیم.وی گفت که طرف های امضا کننده توافق هسته ای در ماه های گذشته قصد دارند که این توافق را حفظ کرده و آمریکا را بدان متعهد نگه دارند.
«وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران در همین رابطه به این رسانه گفت : جهان با توافق هسته ای مکان امن تری است و این توافق در راستای منافع آمریکا است. برجام باید تا زمانی که همه طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند، حفظ شود.