به گفته هواشناسی گیلان امروز در برخی ساعات در استان شاهد بارش باران خواهیم بود و جهاد کشاورزی نیز از کشاورزان خواسته تا آب اضافی مزارع خود را تخلیه کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت ،محمد دادرس ، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه هوای ناپایدار ، گیلان از شب گذشته شاهد کاهش محسوس دما با رگبار باران، وزش باد در برخی مناطق شدید، رگبار و رعد و برق بود که این وضعیت جوی از اواخر وقت فردا از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه با ورود جریانات ناپایدار به گیلان دمای هوای استان۵ تا ۱۵درجه کاهش یافته است ،افزود: امروز نیز در برخی ساعات در گیلان شاهد بارش باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده، رانش زمین، احتمال اصابت صاعقه و خسارت به شالیزار‌ها دور از انتظار نیست.

محمد دادرس از مواج بودن دریا خبر داد و  تصریح کرد: دریای خزر  امروز برای فعالیت های دریایی و شنا نامناسب است.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز از شالیکاران خواست: با توجه به اعلام گزارش اداره هواشناسی استان و بارش‌های رگباری، آب اضافی مزارع خود را با بازکردن خروجی‌ها و زهکشی ها به موقع تخلیه و از برداشت محصول رسیده  خودداری کنند.

شالیکاران برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، موتورپمپ‌های موجود در حاشیه رودخانه‌ها را در صورت امکان به مکان امن منتقل کرده و یا اقدامات ایمن سازی را انجام دهند.