مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با اشاره به عدم تخصیص به موقع اعتبارات در سطح استان و شهرستان گفت: تخصیص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی آستارا توسط دیوان پیگیری می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  امید نبی زاده امروز طی بازدید از پروژه‌های در دست احداث شهرستان آستارا اظهار کرد: امروز در راستای اهداف و وظایف دیوان محاسبات استان و کل کشور به شهرستان آستارا سفر و با همراهی فرماندار از سه پروژه این شهرستان بازدید کردیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با اشاره به بررسی موانع و مشکلات و کندی پیشرفت پروژه‌ها بیان کرد: اولین موردی که در روند کند پروژه‌ها مشخص شد عدم تخصیص به موقع اعتبارات در سطح استان و شهرستان بوده که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات در اسرع وقت از مبادی ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه‌های مرکزی و دستگاه‌های اجرایی این پروژه‌ها انجام می‌شود.

نبی زاده با اشاره به پروژه تصفیه خانه فاضلاب و مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی آستارا گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر که پروژه‌ای حیاتی و مهم برای جمع آوری فاضلاب شهرستان است و همچنین پروژه مربوط به سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا که حدود ۲۵ سال از عمر این پروژه می‌گذرد در رابطه با منابع مالی ساخت پروژه مجتمع ارشاد می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان بر پیگیری روند اجرای پروژه‌های شهرستان آستارا توسط این نهاد تاکید کرد و گفت: در شهرستان‌های دیگر هم این پیگیری انجام شد و به پیشرفت پروژه‌ها کمک کرد.

نبی زاده ادامه داد: معتقد هستیم که شفافیت و انضباط مالی در اجرای پروژه‌ها می‌تواند اثربخش و مهم باشد که این را هم همکاران دیوان محاسبات، مستقر در دستگاه‌های اجرایی مختلف ملاک عمل قرار خواهند داد.

ورود سازمان‌های نظارت کننده روند توسعه شهرستان را تسریع می‌کند

«عنایت رضایی پور» فرماندار آستارا نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با ظرفیت‌های بزرگ و مهم استانی، ملی و بین المللی می‌تواند زمینه ساز ورود تسهیلات و شرایط اقتصادی بهتری برای جامعه بشود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ورود سازمان‌ها و اداره‌های نظارت کننده مانند دیوان محاسبات می‌تواند روند توسعه شهرستان را تسریع کند، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در حضور مدیر کل دیوان محاسبات استان در شهرستان اتفاق افتاد، قول مساعد مبنی بر پیگیری اجرای پروژه فاضلاب شهرستان به عنوان یک معضل ۴۰ ساله شهرستان بود که نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه و رسیدگی و پیگیری تسریع در انجام به موقع کار است.

رضایی پور ادامه داد: دومین موضوع مورد توجه منطقه ویژه اقتصادی و لایروبی منطقه بود که با قول مساعدی که دادند و با پیگیری‌هایی که انجام خواهند داد بحث لایروبی بندر تعیین تکلیف خواهد شد و پیگیری لازم توسط بنادر انجام خواهد شد، بحث راه آهن و مباحث ریلی و توسعه آن و شبانه روزی شدن آن نیز یکی از مباحثی است که می‌تواند به توسعه اشتغال منجر شود و جوانان ما در این حوزه بتوانند مشغول شوند.

فرماندار آستارا با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۸۰ نفر در حوزه راه آهن در یکسال گذشته گفت: در صورت شبانه روزی شدن می‌تواند تا ۲۰۰ نفر افزایش بکارگیری جوانان را در این حوزه موجب شود.

وی با اشاره به تأثیر حضور مسئولین و پیگیری امور توسط آنان افزود: عرصه عرصه اقتصادی و توسعه است و حضور این سازمان‌ها می‌تواند در پیشرفت کار کمک کند و آستارا با این روند و پیگیری‌هایی که توسط مسئولان انجام می‌شود دوران طلایی خود را آغاز می‌کند.