رویترز نوشت:شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا موفق به عرضه سهام در بازار بورس لندن نشده است.

به گزارش خبرنگار مترجم ندای گیلان به نقل از رویترز شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا موفق به عرضه سهام در بازار بورس لندن نشده است.

این تلاش‌ها تا کنون به دلیل تحریم‌های آمریکا که هنوز باعث هراس بانک‌ها از انجام مبادلات با ایران می‌شود به در بسته خورده است.

شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شد.
این شرکت اکنون به دنبال افزایش سرمایه خود به منظور نوسازی ناوگان خود است.

این شرکت، در حال حاضر سفارشی برای خرید کشتی‌های نو ثبت کرده که ارزش آن معادل 626 میلیون دلار برآورد شده است.

شرکت کشتی‌رانی ایران در صورت رفع معضل تحریم‌ها می‌توانست اولین شرکت ایرانی پس از انقلاب اسلامی ایران باشد که موفق به عرضه سهام در بازار اصلی بورس لندن می‌شد.

موانع پیش‌آمده برای این شرکت نشان‌دهنده فاصله‌ای است که ایران پس از حصول توافق هسته‌ای با هدفش برای پیوستن به جریان اصلی اقتصاد جهانی دارد.

اکثر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پس از حصول برجام برداشته شد.
اما ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جداگانه‌ای همانند برنامه موشکی علیه ایران وضع شده‌اند را رفع نکرده است.

چهار مقام ایرانی و دو منبع غربی گفتند که شرکت کشتی‌رانی ایران تمایلش را برای عرضه سهام در بازار بورس لندن ابراز کرده بود.

دو تن از مقام‌های ایرانی که هر دو از مقام‌های بلندپایه هستند گفته‌اند که دیدارهایی با مقام‌های بازار بورس لندن با هدف بررسی عرضه سهام شرکت کشتی‌رانی ایران در این بازار برگزار شده است.

امکان دسترسی به مقام‌های شرکت کشتی‌رانی ایران میسر نبوده و مقام‌های بازار بورس اوراق بهادار لندن از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده‌اند.

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند هر گونه عرضه عمومی سهام ایرانی در لندن می‌تواند بر تحریم‌های جاری آمریکا اثر بگذارد. این تحریم‌ها موجب شده‌اند بانک‌های انگلیسی از انجام مبادلات مالی مربوط به شرکت‌های ایرانی خودداری کنند.

یک مقام بانکی ایران گفت: علی‌رغم تلاش‌های روحانی و دولتش، تقریباً تمامی مبادلات بانکی ایران مسدود هستند.

این بر انتخابات آتی اثر خواهد گذاشت و همان‌طور که می‌بینید تندروها در هفته‌های گذشته از آن علیه روحانی استفاده کرده‌اند.
بدون سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت مالی بانک‌های بزرگ بین‌المللی، اقتصاد ایران نمی‌تواند بهبود پیدا کند.