طی چند روز گذشته پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که قرار است در روز سه شنبه راس ساعت ۱۸ مورخه ۹۴/۳/۱۲، مردم رشت در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (خواهر امام) در حمایت از سخنان مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده هسته ای تجمع نمایند.

ندای گیلان:طی چند روز گذشته پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که قرار است در روز سه شنبه راس ساعت ۱۸ مورخه ۹۴/۳/۱۲، مردم رشت در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (خواهر امام) در حمایت از سخنان مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده هسته ای تجمع نمایند.

از سوی دیگر رحمانی فضلی وزیر کشوردر همایش سراسری فرمانداران صریحا اعلام کرده بود که «گردهمایی‌ها و تجمع‌هایی که مورد وفاق رهبری، دولت و ملت است لزومی ندارد به کف خیابان کشیده شود. موضوعی مانند مسئله هسته‌ای که جنبه ملی دارد کسی نمی‌تواند به عنوان موافق یا مخالف در کف جامعه تجمع یا گردهمایی در خصوصش برگزار کند.

هیچ گونه مجوزی برای مسائلی که مورد وفاق عینی قرار گرفته است صادر نخواهیم کرد.» همچنین سخنگوی وزارت کشور نیز در پاسخ به این سوال که چگونه به رغم عدم صدور مجوز، چند تجمع با عنوان «اجازه نمی دهیم» در اعتراض به مذاکرات هسته ای در مشهد و تهران و قم برگزار شده است گفت: وزیر کشور از روز گذشته رسما ابلاغ کرده است که نباید هیچ مجوزی برای برگزاری تجمعات هسته ای صادر شود.

صدور مجوز برای برگزاری تجمعات در استان ها نیز بر عهده استانداری هاست و استانداران موظف هستند مجری سیاست های عمومی دولت باشند و بر این مبنا با این درخواست ها برخورد کنند. سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت نیز که در همایش سراسر فرمانداران شرکت کرده بود با تاکید بر رعایت قانون از سوی همه ی گروه های سیاسی  گفت:فرمانداری رشت طبق قانون عمل می کند و در دولت یازدهم فضا برای همه ی گروه های سیاسی جهت اظهار نظر باز است اما تاکنون درخواست مجوزی برای تجمع هسته ای ارسال نشده است و امیدواریم این عزیزان درخواست خود را ارائه دهند تا بررسی شود و مطابق قانون با آن برخورد صورت گیرد.

دیارمیرزا