مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: استان گیلان ۳۶ زن شهیده، ۶۶ جانباز زن و سه آزاده زن دارد لذا از ۱۰۵ زن شهیده، جانباز و آزاده گیلان در دهه فجر تجلیل خواهیم کرد.

به گزارش ندای گیلان، عبدالله پاکاری در ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه محدودیت های کرونایی برگزاری برنامه های میدانی دهه فجر را با تغییراتی مواجه کرده است، گفت: بزرگداشت دهه فجر در سال جاری سلامت محور خواهد بود.

وی از تدارک ویژه برنامه های دهه فجر از سوی کارگروه ایثارگران ستاد بزرگداشت چهل ودومین سالگرد انقلاب اسلامی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال تقویت جلوه های فرهنگی ایام الله دهه فجر و فراهم سازی زمینه مشارکت ایثارگران در برگزاری ویژه برنامه ها با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به برگزاری برنامه ۱۲ بهمن در گلزار شهدای رشت و گلزارهای شهدای سراسر استان، اضافه کرد: خوشبختانه امسال نسبت به بازسازی قطعه شهدای انقلاب اسلامی گلزار شهدای رشت اقدام شده و می توانیم ویژه برنامه آغاز دهه فجر را در جوار مزار ۶۳ شهید انقلاب و در فضای باز برگزار کنیم.

پاکاری، از گلباران مزار شهدای سراسر استان در ۱۶ بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا و تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت از دیگر برنامه های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده کشور همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دهه فجر برگزار خواهد شد، گفت: استان گیلان ۳۶ زن شهیده، ۶۶ جانباز زن و سه آزاده زن دارد لذا از ۱۰۵ زن شهیده، جانباز و آزاده گیلان در دهه فجر تجلیل خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، تولید و انتشار نرم افزار، کلیپ و سرود در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ویزیت رایگان و… را از دیگر برنامه ها دانست و متذکر شد: یادواره شهدای انقلاب اسلامی با محوریت نخستین شهید انقلاب «سید یونس رودباری» در رسانه ملی برگزار خواهد شد.

سرهنگ حسن حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست، با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه بسیج، اضافه کرد: بسیج به عنوان مردمی ترین و فراگیرترین نهاد انقلاب در ماهیت و شکل گیری، خدمت به مردم را اولویت خود می داند.

وی محور ویژه برنامه های دهه فجر را فرهنگی و غیر تجمعی دانست و گفت: یکی از توطئه های دشمن در طول ۴۲ سال گذشته از عمر انقلاب، مبنی بر ناکارآمد نشان دادن حاکمیت دینی و جدایی دین از سیاست است، اما امام خمینی(ره) به زیبایی سیاست را با دین و اخلاق پیوند زد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، دهه فجر را اوج دستاوردهای نظام دانست و اظهار کرد: باید با اجرای برنامه های محتوایی و تبیین دستاوردهای انقلاب، حس امید و اعتماد به نظام را در مردم تقویت کنیم.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز، از برگزاری همایش های تبیینی و مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی توسط کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجازی «چه بودیم؛ چه شدیم» و پویش «از حماسه تا حماسه» با محوریت هفته دفاع مقدس تا دهه فجر  نیز برگزار می شود.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «شهیده فرحناز معصومی»، نخستین شهیده گیلانی انقلاب، عنوان کرد: استان گیلان ۳۶ زن شهیده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید با محوریت زنان کارآفرین در دهه فجر، گفت: پویش ملی «زنان نسل تحریم» راه اندازی شده و باید از ظرفیت فعالیت های زنان کارآفرین استان در این پویش استفاده کنیم.

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز، از نواخته شدن زنگ انقلاب راس ساعت ۹:۳۳ در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: از ظرفیت شبکه شاد جهت بارگذاری محتواهای متناسب با دهه فجر برای دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

وی اجرای مرحله دوم راهیان نور مجازی را از دیگر برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه خاطره گویی انقلاب با محوریت مادران و مادربزرگان در شبکه شاد اجرایی می شود.

 

منبع