رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده به کار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور  محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، مدیران کل دستگاه‌های متولی و نمایندگان آن‌ها و همچنین دیگر اعضا در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، عملکردها و پیشرفت مصوبات نشست های پیشین، بازبینی و راهکارهای عملیاتی برای تحقق آن موردبازنگری قرار گرفت.
 محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت جمعیتی در استان، اظهار کرد:  اقدامات بهداشتی و درمانی موجود باید در جهت افزایش زادآوری مؤثر و قابل گزارش‌گیری باشد.
وی با بیان اینکه زادوولد در گیلان در مقایسه با سال‌های اخیر کاهش‌یافته، افزود: روند فرزندآوری در گیلان اگر به همین منوال ادامه یابد با چالش عدیده مواجه خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات بیمه‌ای به دو هزار و 500 زوج نابارور در گیلان، اظهار کرد: باید نتایج تسهیلات دهی دولت از طریق بیمه‌ها به زوج‌های نابارور رصد و پایش و در صورت نیاز و داشتن توجیه منطقی، در پرداخت آن‌ها بازنگری شود.
آشوبی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق حداکثری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام تلاش خود را برای حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده به کار گرفته است.
وی بر ضرورت تسهیل گری در فرایند باروری و زایمان تأکید کرد و گفت: در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای زادآوری، لازم است نظارت‌ها بر درمان نیز تشدید شود.