نشست رييس و اعضاي جمعيت هلال احمر با فرماندار شهرستان شفت برگزار شد.

ندای گیلان:در اين جلسه يونس محمودي فرماندار شفت ضمن تبريک هفته هلال احمر به سرخپوشان ايثارگر اين جمعيت ، اظهار داشت : هلال احمر همواره در همه عرصه ها و بحران ها حضور دارد و هر چه از خدمات و ايثارگري هاي اعضاي هلال احمر سخن رانده شود کم گفته شده است.  وي حس محبت و دوست داشتن انسانها را خصيصه ذاتي اعضاي اين جمعيت برشمرد. وي در ادامه به شعار امسال هلال احمر با عنوان «انسان مهربان ، دنياي آرام» اشاره و تصريح کرد: تجسم عيني اين شعار ، تلاشهاي اعضاي اين جمعيت است.

وي در ادامه دين مبين اسلام را تامين کننده تمام نيازهاي فردي و اجتماعي انسانها و حرکت اعضاي جمعيت هلال احمر در عرصه هاي خدمت رساني و نجات انسانها را برگرفته از نگاه آميخته به صميميت و محبت مکتب اسلام به انسان برشمرد. وي در ادامه گفت: از نگاه تمام عالمان علوم اجتماعي انسان موجودي اجتماعي است و بر خلاف مکاتب غربي که بر فردگرايي و درون گرايي تاکيد دارند ، اسلام بر اين بعد از انسانها توجه و تاکيد ويژه دارد که با بهره گيري از اين ويژگي ، اعضاي هلال احمر روحيه باورهاي اجتماعي وانسان دوستي دارند و از مظاهر بارز اين نگاه اسلام هستند.

وي در ادامه بر نقش اجتماعي و انسان دوستي هلال احمر و همچنين جايگاه اين تشکل در ايجاد انبساط اجتماعي و احساس امنيت اجتماعي تاکيد کرد و گفت: امروز هلال احمر نقش بازدارندگي و آموزش محوري دارد.

در پايان فرماندار شفت ابراز اميدواري کرد در برنامه ريزي هاي شهرستاني و استاني تامين امکانات اين جمعيت در شهرستان شفت مورد توجه ويژه قرار گيرد.