خبرنگار ایسنای گیلان در گزارشی به همدلی رانندگان تاکسی شهرستان رشت با مردم در روزهای برفی این شهر پرداخت

به گزارش ندای گیلان،خبرنگار ایسنای گیلان در گزارشی به همدلی رانندگان تاکسی شهرستان رشت با مردم در روزهای برفی این شهر پرداخت و از نزدیک به گفتگو با مردم نشست.این گزارش را در ادامه مرور می کنیم:

 

یکی از انتقاداتی که همیشه به تاکسی‌ها وارد است، عدم حضور آنها در شرایط آب و هوایی نامساعد بود اما آنها در برف هفته گذشته ثابت کردند که عزمی جدی برای بودن در کنار شهروندان و مدیر جوانشان حتی در شرایط بد جوی دارند. با اینکه امسال هم رانندگان با مشکلات سالیان گذشته مانند هزینه‌های بالا، مسافربرهای شخصی و … دست و پنجه نرم می‌کنند اما اینبار با یکدیگر هم قسم شدند تا نشان دهند که هیچگاه از بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنند…

برف امسال آزمونی جدی برای تاکسی داران بود. همانجایی که انگشت انتقاد به سوی آنها برای شرایط نامساعد جوی نشانه می‌رفت! در سطح شهر نیز شهروندان این حضور را احساس کردند آنها اینبار مشکلات افزایش نرخ در روز برفی را نداشتند.

یکی از شهروندان جوان با اشاره به شرایط نامساعد آب و هوا در خصوص حضور تاکسی در سطح شهر، گفت: فکر نمی‌کردم که در این شرایط جوی تاکسی در سطح شهر پیدا شود، در حالیکه برای رفتن به مقصد به دلیل اینکه ممکن است وسیله حمل ونقلی در شهر نباشد مردد بودم اما به محض رسیدن به خیابان واقعا غافلگیر شدم.

علیرضا هم دیگر شهروند رشتی بود که ضمن تشکر از رانندگان تاکسی، بیان کرد: ما همیشه در ایام برفی با کرایه‌های مازاد مواجه بودیم که حس بدی برای حداقل بنده داشت که چطور در مواقع ضروری با اینگونه رفتارهایی مواجه هستیم اما امسال با حجم گسترده خدمات توسط تاکسی‌ها این مشکل حل شد.

مرتضی شریفی،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ضمن تشکر از تاکسی داران و همچنین نیروهای بازرسی سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت گفت:تشکیل ستاد بازرسی سازمان تاکسیرانی و نظارت کامل و دقیق نیروهای بازرسی این سازمان بر عملکرد تاکسی‌های درون شهری رشت در کنار مشارکت بالای رانندگان در چند ماه گذشته این اتفاق خوب را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه امسال هم مشکلات تاکسی داران مانند سال‌های گذشته پابرجا بوده، افزود:یکی از تلاش‌های سازمان تاکسیرانی در چند ماه گذشته واگذاری برخی از اختیارات به رانندگان برای افزایش احساس مسئولیت بیشتر آنها بوده است.

شریفی انتخاب 200 راننده بعنوان معتمدین خطوط با هدف رفع مشکلات رانندگان تاکسی،عضویت یکی از تاکسی داران در هیات مدیره سازمان و همچنین یک نماینده در کمیته انضباطی را از جمله اقدامات موثر سازمان برای افزایش ارتباطات با این قشر دانست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تلاش‌های نیروهای بازرسی سازمان برای نظارت و ایجاد نظم را بی‌تاثیر ندانست و گفت: در روزهای برفی در کنار اراده و مشارکت تاکسی داران، هماهنگی و حضور شبانه روزی نیروهای بازرسی سازمان جهت نظارت بر عملکرد و شیوه تردد تاکسی‌های درون شهری، موثر بوده است که البته این نظارت مختص به روزهای بحرانی نبوده و همچنان ادامه خواهد داشت.