فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تامین امنیت جانی گردشگران ساحلی از اولویت‌های ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی این شهرستان است.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش در بازدید سرزده از نوار ساحلی شهرستان آستارا افزود: همه مدیران مرتبط با ستاد ساماندهی سواحل آستارا وظیفه دارند نسبت به برقراری امکانات لازم برای ایمنی گردشگران در ساحل اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استقرار ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات از مهمترین اقداماتی است که می بایست در طرح های سالم‌سازی و مناطق خطر آفرین نوار ساحلی آستارا انجام شود.
وی ضمن تشکر از ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات آستارا افزود: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شد از هفته اول خرداد ماه شاهد ساماندهی و حضور این نیرو ها در نوار ساحلی آستارا بودیم که در طول این مدت بویژه در ایام تعطیلات گذشته شاهد تلاش های خوب آنان در کنترل حوادث در دریا و نجات جان گردشگران بوده ایم.
وی افزود: همه مناطق ساحلی شهرستان آستارا در حوزه های شهری با مدیریت شهرداری های  آستارا و لوندویل و در حوزه های روستایی با مدیریت دهیاری های ساحلی اداره می شود و این مدیران مسئولیت اجرای طرح های سالمسازی و کنترل مناطق خطر آفرین را دارند.
وی گفت: در کنار تامین امنیت جانی گردشگران از سوی دستگاه‌های مسئول رعایت نکات ایمنی و عدم حضور در مناطق پر خطر و استفاده از طرح های سالمسازی از جمله نکات مهمی است که گردشگران باید به آنها توجه کنند  زیرا اگر اتفاقی بیافتد آسیب آن متوجه گردشگران است.
فرماندار آستارا با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی در نوار ساحلی توسط دستگاه های عضو کارگروه های ستاد ساماندهی سواحل آستارا اضافه کرد: باید تلاش شود ضمن حفظ محیط زیست سواحل با اجرای برنامه های سرگرم کننده فضای مناسبی برای استفاده گردشگران در سواحل فراهم شود.
رنجکش افزود: خدمات مطلوب در طرح های سالمسازی موجب انگیزه بهتر برای استفاده از این طرح ها و پرهیز از حضور در مناطق خطر آفرین می شود که در این میان مدیران طرح های سالمسازی باید جذابیت های لازم را در طرح ها فراهم کنند.
وی استقرار ناجی غریق در همه اماکن عمومی و اقامتی مشرف به دریا توسط مالکان این اماکن را ضرورت دانست و افزود: براساس مصوبات ستاد ساماندهی سواحل استان و شهرستان و تاکیدات وزارت کشور مسئولیت هرگونه حادثه ای برای گردشگران در این مناطق در صورت عدم استقرار ناجی با مدیران این اماکن است.
وی از اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای انتظامی، نجات غریق، هلال احمر و سایر عوامل امدادی در تعطیلات گذشته در آستارا نیز تقدیر کرد.