ندای گیلان:عضو هیئت علمی پرنده شناسان بریتانیا، تالاب انزلی را زیستگاه پرندگاه جهان دانست و گفت: ساختار فعلی این تالاب بخشی از ساختار اکوسیستم پرندگان جهان را به خطر انداخته است. جمشید منصوری از چهره های برجسته محیط زیست کشور که به گیلان سفر کرده است در مورد اهمیت این نعمت الهی، اظهار کرد: محیط […]

ندای گیلان:عضو هیئت علمی پرنده شناسان بریتانیا، تالاب انزلی را زیستگاه پرندگاه جهان دانست و گفت: ساختار فعلی این تالاب بخشی از ساختار اکوسیستم پرندگان جهان را به خطر انداخته است.

جمشید منصوری از چهره های برجسته محیط زیست کشور که به گیلان سفر کرده است در مورد اهمیت این نعمت الهی، اظهار کرد: محیط زیست نعمتی الهی برای زندگی انسان است و از سوی دیگر انسان ها نیز در برابر این نعمت ارزشی وظایف و تکالیفی دارند که باید به آنها رسیدگی کنند.

وی تالاب انزلی را زیستگاه پرندگاه جهان دانست و تصریح کرد: ساختار فعلی این تالاب بخشی از ساختار اکوسیستم پرندگان جهان را به خطر انداخته است و این معضل باید از پیشانی استان گیلان پاک شود.

مشاور سابق سازمان محیط زیست کشور و عضو هیئت علمی پرنده شناسان بریتانیا با اشاره به معضلات زیست محیطی سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهر رود در رشت، اضافه کرد: این مناطق حلقه های زنجیره مشکلات زیست محیطی در گیلان به ویژه شهرستان رشت است و چهره نامطلوبی به گیلان داده است.

منصوری در خاتمه اظهار کرد: سازمان محیط زیست باید معضلات زیست محیطی گیلان به ویژه تالاب انزلی را به عنوان نقطه ای در ساختار و محدوده ایستگاه های طبیعی پرندگان با اجرای سیاست های فوری برطرف سازد.