فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت پرداختن به ایده های توسعه گرا برای پیشرفت جوامع، گفت: رسانه‌ها تأثیر شگرفی در ایجاد تغییرات مثبت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در دیدار با جمعی از مدیران روزنامه های استان و پیشکسوتان عرصه خبر، ضمن تسلیت سوگواری ایام محرم و تبریک روز خبرنگار، با اشاره به جایگاه برتر رسانه های نوشتاری استان در سطح کشور، اظهار داشت: فعالین عرصه رسانه با در دست داشتن سلاح قلم و به عنوان زبده ترین مدافعان مرزهای فرهنگی ایران اسلامی، مهمترین نقش را در جهاد تبیین برعهده دارند.

 امام پناهی تاثیر رسانه اعم از شنیداری، نوشتاری و دیداری برای ایجاد تغییرات مثبت در حوزه‌های گوناگون اجتماع را مهم ارزیابی و عنوان کرد: اهالی رسانه با انعکاس مشکلات، بیان کارهای انجام شده و نقد درست و اخلاق مدارانه می‌توانند در اصلاح روش‌ها و روند رو به پیشرفت جامعه نقش موثری ایفاء کنند.

 وی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در عملکرد ها و امیدآفرینی بر تقویت ارتباط دو سویه بین مسئولین و رسانه ها تاکید کرد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به لزوم قانونمند بودن فعالیت‌های اطلاع رسانی بخصوص در فضای مجازی، اظهار داشت: تحقیق درست اخبار و تفکیک اخبار غلط و مغرضانه از خبرهای امیدآفرین، می‌تواند اثرات قابل ملاحظه‌ای در تحکیم اراده و حرکت رو به جلوی آحاد جامعه داشته باشد.