محمدعلی یوسفی درباره سلامت تغذیه به ویژه برای دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده سازان مملکت ما هستند و توجه به سلامت غذایی آنها بسیار ضرورت دارد.

ندای گیلان:محمدعلی یوسفی درباره سلامت تغذیه به ویژه برای دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده سازان مملکت ما هستند و توجه به سلامت غذایی آنها بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تغذیه نقش بسیار مهمی در بروز انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان گوارش دارد، تصریح کرد: هر ساله 4.5 درصد به میزان سرطان‌ دستگاه‌های گوارش اضافه می‌شود که ناشی از تغذیه بد است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با تاکید بر اینکه امنیت غذایی از موضوعات بسیار مهم است، تصریح کرد: امروزه امنیت غذایی به قدری مهم است که تنها در حد یک خبر نیست بلکه می‌تواند در اوضاع اقتصادی ما تاثیر بگذارد.

وی نظارت بر واحدهای صنعتی و تولید کننده مواد غذایی را از اقدام‌های مستمر استاندارد گیلان عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته میزان معرفی واحدهای صنعتی استان به محاکم غذایی به حدی بود که نتوانستیم آماری ارائه کنیم زیرا خجالت‌آور است.

یوسفی دقت در تهیه مواد غذایی سنتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در خرید و تهیه بسیاری از غلات و لبنیات دقت نکنیم عوارض به دنبال دارد و برای حفظ سلامت و خانواده باید از محصولات استاندارد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه آرم استاندارد تعیین کننده محصول قابل اطمینان است، خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی برای نمونه‌برداری محصول اقدام می‌کنند به همین دلیل داشتن آرم استاندارد برای یک محصول امری ضروری است.