تابلو فرش پیک صلح هفت ، کاری از هنرمند ناشنوای ورزشکار گیلانی در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی ناشنوایان رونمایی شد.
به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد محمدی دعویسرایی هنرمند ناشنوای استان گیلان خالق این تابلو فرش گفت: تابلو فرش پیک صلح هفت با شعار (یک جهان یک جام در قطر) به مناسبت برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر بافته شده که با هماهنگی های لازم به مقامات قطری تحویل داده می شود.
وی افزود: این کار برای اولین بار در جهان اتفاق می افتد، قصد دارم تا با این اقدام به مقامات قطری ِپیشنهاد دهم تا ۳۱ تابلو فرش مشابه تابلو فرش پیک صلح هفت تهیه و از طرف کشور قطر به کشورهای راه یافته به جام جهانی اهدا شود.
وی با بیان این که تابلو فرش پیک صلح هفت، تک رو با رج شمار ۵۰ است، خاطر نشان کرد: بیشتر رنگ های به کار رفته در این تابلو فرش به رنگ پرچم کشور قطر است و تا جایی که توانسته ام از طرح و نقش فرش ایرانی استفاده کرده ام.
محمدی دعویسرایی بیان داشت: در گذشته تابلو فرش هایی از جمله با نام های جنگ و صلح، صلح و سازندگی، خوب و بد، پیک صلح یک، تمدن و توحش، دین و انبیاء، عشق و صلح دو ، فجر و ایران پاک بافته و تعدادی از آنها را به مجامع و سازمان های جهانی از جمله یونسکو اهدا کرده ام.
وی اضافه کرد: تابلو فرش تمدن و توحش را به یونسکو اهدا و از این بابت جایزه و مدال ابن سینا را دریافت کردم ضمن این که تابلو فرش فجر و ایران پاک را به کمیته بین المللی سازمان ملل پارا المپیک اهدا کردم.
همایش روز جهانی ناشنوایان امروز دوشنبه از سوی بهزیستی استان گیلان در سالن یادگار امام رشت برگزار شد، در این همایش جمعی از ناشنوایان موفق در بخش های مختلف تجلیل شدند.