فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه کارگزاران اجرای برنامه یادواره و کنگره شهدا به مباحث هنری و ویژگی شخصیتی شهیدان گفت: یقین داریم که کنگره شهدای ایلام مثل کنگره شهدای گیلان یک کنگره فوق‌العاده خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار محمد عبدالله پور در حاشیه کارگاه آموزشی کنگره سه هزار شهید ایلام با بیان اینکه کنگره هشت شهید هزار شهید گیلان یکی از بهترین کنگره‌های برگزارشده در کشور بوده است، اظهار کرد: یکی از اهداف بنده از حضور در این کارگاه آموزشی انتقال تجربیات برای برگزاری هر چه بهتر کنگره ملی شهدای استان ایلام است.

وی با اشاره به نقش شهدا دوران دفاع مقدس در حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: کنگره‌های  روحیه‌ی شهادت‌طلبی را در بین مردم مخصوصاً جوانان ترویج می‌دهند روحیه شهادت‌طلبی جوانان، امنیت ما را تضمین می‌کند بنابراین اگر بدانیم اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد، از هر گزندی در امان هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه کارگزاران اجرای برنامه یادواره و کنگره شهدا به مباحث هنری و ویژگی شخصیتی شهیدان گفت: یقین داریم که کنگره شهدای ایلام مثل کنگره شهدای گیلان یک کنگره فوق‌العاده خواهد بود.

عبدالله پور مهم‌ترین ثمره کنگره هشت هزار شهید گیلان را گسترش فضای گفتمان سازی در جامعه دانست و افزود: برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام می‌تواند گفتمان فضای جبهه و جنگ و ایثار و شهادت را در استان ایلام و کشور باز آفرینی کند.

وی که به جهت انتقال تجارب برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان به استان ایلام سفر کرده گفته که استان گیلان با هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و دو هزار و ۷۰۰ آزاده یکی از استان‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت است و نخستین شهدای این استان در منطقه کنجانچم مهران بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور مؤثر رزمندگان گیلانی در جبهه‌های اسلام بیان کرد: سنین بین ۱۵ تا ۵۵ ساله استان گیلان که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود ۱۰۵ هزار نفر آنان که ۲۰ درصد این جمعیت است در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند و بیشترین حضور رزمندگان استان گیلان در جبهه‌های ایلام بوده است.

عبدالله پور با اشاره به دلایل حضور خود در ایلام و کمک به بهتر برگزار شدن کنگره سه هزار شهید این استان تصریح کرد:حضور رزمندگان گیلانی در استان ایلام و نخستین شهدای این استان در مرزهای ایلام را دلیل حضور خود در استان ایلام است و برای برگزاری کنگره ملی شهدای ایلام احساس مسئولیت داشته و به همین خاطر به استان ایلام آمده‌ام تا با انتقال تجارب دین خود را به شهدا ادا و فردای قیامت در محضر شهدا شرمنده نباشم.

وی از تلاش‌ها به‌منظور شناسایی شهدای مفقودالاثرهای گیلانی در مرزهای ایلام خبر داد و افزود: هنوز پیکر پاک بسیاری از شهدای گیلان در استان ایلام است و بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و انتظار می‌رود در کنگره ملی سه هزار شهید ایلامی مراسمی در شان و نام و جایگاه شهدا برگزار شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با درخواست از مسؤولان کنگره سه هزار شهید ایلام در خصوص واگذاری این مراسم‌‌ به شهدا بیان کرد: همه ارکان و برگزاری کنگره را به خود شهدا واگذار کنید و در پی نام، آرم و نشان برای اداره و ارگان خاصی نباشید تا برکت کنگره از شهدا سرچشمه بگیرد و بدون مشکلی برگزار شود.

عبدالله پور همچنین به اهمیت بازدارندگی شهدا در روابط بین‌الملل  و برتری ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: امروز برتری قدرت ایران در منطقه و جهان نه قدرت اسلحه و موشک و تجهیزات است و نه فن‌آوری‌های روز بلکه قدرت امروز ایران از شهدا  و گفتمان ایثار و شهدا ا‌ست.

همچنین امروز فرمانده سپاه قدس گیلان در راستای ارائه تجارب خود در برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان به همراه رئیس سازمان حفظ آثار سپاه ، سردار شاکرمی و فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، با حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کردند.