ندای گیلان:انوش برزیگر در همایش آوای سلامت در مدرسه متوسطه فاطمه زهرا (س) شاهد دختران ناحیه 2 رشت با ابراز خرسندی و شادمانی خود از حضور در جمع بانشاط دانش‌آموزان مدرسه مذکور اظهار کرد: شادی امروز بنده از حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه که روح پاک و ظریف دارند، وصف‌ناپذیر است.  وی با بیان اینکه خداوند […]

ندای گیلان:انوش برزیگر در همایش آوای سلامت در مدرسه متوسطه فاطمه زهرا (س) شاهد دختران ناحیه 2 رشت با ابراز خرسندی و شادمانی خود از حضور در جمع بانشاط دانش‌آموزان مدرسه مذکور اظهار کرد: شادی امروز بنده از حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه که روح پاک و ظریف دارند، وصف‌ناپذیر است. 

وی با بیان اینکه خداوند جهان هستی، عشق و زیبایی را آفریده است، افزود: آنکه که جان و روح را ساری و جاری کرده تا به حیات خود ادامه دهیم، جان جانان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هفته ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اشاره کرد و گفت: ایمنی غذا یعنی اینکه چربی بالا نداشته باشد و فشار خون و دیابت را افزایش ندهد.

وی نقش بهداشت در امینی غذا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر بهداشت در تولید محصولی مانند شیر رعایت نشود بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

برزیگر رعایت بهداشت را از دوران کودکی تاثیرگذارتر دانست و یادآور شد: باید مسواک زدن و غذا خوردن از دوران کودکی آموزش داده شود و مراقبت بسیار در آنچه تناول می‌کنیم داشته باشیم.

وی عدم تحرک را موجب افزایش بیماری به ویژه چربی خون بالا دانست و متذکر شد: ورزش و تحرک در حفظ سلامت جسم و روح انسان نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراقبت از دوران کودکی تا پایان زندگی انسان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خودمراقبتی به معنای پیشگیری است و نباید خوددرمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به حقیقت و ایمان اعتقاد داشته باشیم، تصریح کرد: خداوند به بنده‌اش می‌فرماید «همه چیز را می‌توانید خلق کنید جز روح مرا».

برزیگر نقش انسان‌ها در جهان هستی را بارز دانست و خطاب به دانش‌آموزان، گفت: ذات خداوند در شماست و می‌توانید آن را تجلی کنید و هر کدام از شما در پایداری جهان هستی نقش دارید.

وی خودشناسی و خداشناسی را امری مهم دانست و یادآور شد: خشونت، خودستایی، طمع و… جزو خواسته‌های شیطانی است که باید از آنها پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن درود بر ارواح پاک و طیبه شهدا و سلام بر جانبازان، ایثارگران و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، وزرا و… خاطرنشان کرد: تا شقایق هست باید برای مردم و خدا خدمتگزاری کنیم.

در حاشیه مراسم مذکور تعدادی از دختران دبستانی به هنرنمایی با حلقه‌های ورزشی پرداختند که مورد تشویق پرشور حاضران قرار گرفتند.