مسعود قاسمی در مراسم افتتاح پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین در محل هتل کادوس این شهر اظهار کرد: ارائه آخرین دستاوردهای دارویی در کشور و جهان از اهداف برگزاری همایش مذکور است.

ندای گیلان:مسعود قاسمی در مراسم افتتاح پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین در محل هتل کادوس این شهر اظهار کرد: ارائه آخرین دستاوردهای دارویی در کشور و جهان از اهداف برگزاری همایش مذکور است.

وی از معرفی داروهای ضد ایجاد پلاکت و چربی خون در همایش قلب و فناوری‌های نوین خبر داد و افزود: مدت سه روز صبح و عصر همایش مذکور با تشکیل میزگردهای بزرگ با موضوع قلب و عروق، تنگی و نارسایی قلب و همچنین روش‌های درمان قلب برگزار می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه رشته‌های مغز و اعصاب و رشته تخصصی پرستاری با موضوع قلب در پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین بحث و گفت‌وگو می‌شود، تصریح کرد: متخصصان قلب و عروق از داخل و خارج از کشور در همایش مذکور حضور دارند و سخنرانی‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شود.

رئیس همایش پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین، بیماری قلب و عروق را بیشترین عامل مرگ و میر در جهان خواند و بیان کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق بیشتر از سکته مغزی، تصادفات ناشی از رانندگی و حوادث غیرمترقبه است.

وی بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق را بین میانسالان در جامعه عنوان کرد و گفت: افراد مذکور بیشترین مسئولیت‌ها را دارند و مرگ افراد میانسال هزینه‌های بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کنند.

قاسمی با اشاره به ارائه 20 مقاله توسط سخنرانان در پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین، خاطرنشان کرد: موضوع‌های اصلی در مورد بیماری‌های قلب و عروق در سال 93 و 94 به صورت پیشرفته در همایش مذکور مطرح می‌شود.

*گیلان بهترین متخصصان قلب و عروق را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در همایش مذکور گفت: گیلان یکی از مراکز مهم درمانی در رشته قلب و عروق محسوب می‌شود و بهترین متخصصان در این رشته در استان وجود دارد.

انوش برزیگر یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گیلان را قلب و عروق عنوان کرد و افزود: فشار خون بالا و دیابت بیشترین بیماری‌ها را در استان تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر پیشگیری از بیماری‌ها از دوران کودکی، بیان کرد: پیشگیری از دوران کودکی و نوجوانی با رعایت مسائل بهداشتی امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیگار را عامل مهمی در بیماری‌های قلبی خواند و تصریح کرد: حتی دود سیگار برای انسان‌هایی که در محیط افراد سیگاری هستند، ضرر دارد.

برزیگر با بیان اینکه بیمارستان حشمت رشت از تمام امکانات پزشکی برخوردار است، یادآور شد: با وجود 25 متخصص قلب و عروق در گیلان بیماران قلب و عروق به‌راحتی در این استان درمان می‌شوند