رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید فعلی اکسیژن در استان ۳۰ تن کمتر از نیاز واقعی است، گفت: نیازمند حداقل پنج دستگاه اکسیژن ساز هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ارسلان سالاری در آئین افتتاحیه بیمارستان دائمی پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجوی در بیمارستان پور سینای رشت با بیان اینکه گیلان جز استان‌های نخست درگیر کرونا بود گفت: از ابتدا تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار مورد آزمایش تشخیصی کرونا در مراکز درمانی استان انجام شده است، افزود: با شیوع کرونا از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت حدود ۳۰ بیمارستان در بحث آموزش، پیشگیری و درمان کرونا بهره گرفته است، ادامه داد: با کمک سپاه جز استان‌های پیشرو در مقابله با کرونا بودیم.

سالاری اضافه کرد: ارتش در طول دوران کرونا در حوزه‌های مختلف مانند تهیه اقلام حفاظت فردی، گندزدایی و کنترل ورودی استان کمک شایانی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: اضافه کردن ۱۲ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، بهسازی مرکز درمانی شهر ماکلوان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون، راه اندازی و تجهیز آی سی یو ۴۵۰ تخت تختخوابی و پروژه سی تی اسکن و ام آر آی فومن از دیگر خدمات ارتش برای مقابله با کرونا در گیلان است.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها و نواقص موجود در حوزه بهداشت و درمان گیلان، گفت: در بسیاری از حوزه‌ها مانند افتتاح پروژه‌های عمرانی و بهداشتی از استان‌های دیگر عقب هستیم.

سالاری با بیان اینکه ۴۷ پروژه بهداشتی و درمانی باید تا آخر امسال در گیلان به بهره برداری برسد، افزود: نیاز ضروری و فعلی بیماران کرونایی در گیلان کپسول اکسیژن است که کمتر از تعداد بیماران بوده و مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج دستگاه اکسیژن ساز در گیلان داریم و در حالی ۳۰ تن اکسیژن در استان تولید می‌شود که نیاز آن ۶۰ تن است و برای خرید چندین دستگاه اکسیژن ساز نیازمند مساعدت ارتش و سپاه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های استان گیلان به حداقل ۵ دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند.