سیدجلال سیدمحمدی افزود : مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) درشهرستان تالش امسال باشکوه تر از سال قبل برگزار خواهد شد.

ندای گیلان:سیدجلال سیدمحمدی افزود : مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در این شهرستان امسال باشکوه تر از سال قبل برگزار خواهد شد.

وی با تشریح ویژه برنامه های تدارک دیده شده در شهرستان تالش برای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) بیان کرد : اعزام کاروان پیاده و اعزام کاروان 450 نفره زائران مرقد امام خمینی (ره) در قالب 9 اتوبوس ، راه اندازی دسته بزرگ عزاداری و برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع تالش در سالگرد ارتحال از اهم برنامه های ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) شهرستان تالش است.

وی افزود : برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در بخش های اسالم ، حویق ، کرگانرود و مرکزی با همکاری بخشداری ها ، بنیاد شهید و حوزه های مقاومت بسیج و برگزاری یادواره شهدا ، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های امسال خواهد بود.

سیدجلال سیدمحمدی گفت : توسط ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) و 15خرداد ، تعداد 47برنامه و مراسم اجرا می شود که حضور اهالی اهل سنت تالش در این برنامه ها از ویژگی های این مراسم است.

ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تالش بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب و مشارکت دادن مردم برای ساماندهی متکدیان تاکید کرد .

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تالش روز سه شنبه در جلسه این ستاد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، افزود : باید به این معضل اجتماعی نگاهی فرهنگی داشته باشیم.

سیدجلال سیدمحمدی تاکید کرد : باید با فرهنگ سازی مناسب با این پدیده ضد فرهنگی مقابله کنیم چرا که در صورت سهل انگاری آسیب های جبران ناپذیری بر بدنه جامعه وارد می آید.

وی افزود : اگر برخورد عاقلانه ای با پدیده تکدی گری در جامعه صورت نگیرد ، شاهد بروز و ظهور معضلات جدی اجتماعی دیگری خواهیم بود.

وی اضافه کرد : با گسترش این پدیده ، تنها از طریق فرهنگ سازی مناسب است که می توانیم مقابله عاقلانه و منطقی داشته باشیم و مردم نیز باید بدانند بهترین راه برای کمک به نیازمندان واقعی از طریق نهادهای قانونی و مطمئن است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش اظهار کرد : تکدی گری به عنوان یک معضل حاد اجتماعی ریشه در عوامل بسیاری دارد که نمونه ای از این عوامل ، نبود درآمد ، بیکاری ، ناتوانی و اعتیاد است که این عوامل خود به عنوان عامل مسائل اجتماعی دیگر ، پیامدهای جبران ناپذیر و آسیب های اجتماعی بسیاری را به وجود می آورند.

وی افزود : در بیشتر کشورهای جهان نهادهای مردمی همچون سازمان های مردم نهاد در کنار سازمان ها و دستگاه های دولتی قرار گرفته و برای رفع این معضل در جامعه دست به کار می شوند.

سیدمحمدی بیان کرد : پاک کردن زشتی گدایی از چهره جامعه مشکلی است که به هماهنگی و همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی همچون سازمان های حمایتی ، مدیریت شهری و دستگاه های مبارزه با تبهکاری نیازمند است تا با شناسایی افراد و گروه های نیازمند از غیرنیازمند بتوانند خدمات خود را به نیازمندان واقعی ارایه کنند.
شهرستان 190 هزار نفری تالش در 130 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.