فرماندار رشت با تاکید بر ناکافی بودن تکیه بر آموزش مجازی در مسیر تربیت علمی و پرورشی نسل آینده، اظهار داشت: آموزش در فضای مجازی بیشترین تاثیرات منفی را در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی داشته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال جدید ضمن تسلیت درگذشت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه(س) و سفارش به استفاده حداکثری از فضای معنوی ماه میهمانی خداوند، اظهار داشت: با جمع‌بندی نظرات‌کارشناسان بهداشتی و آموزشی و به منظور جلوگیری از تبعات منفی ادامه آموزش غیر حضوری، باقیمانده سال تحصیلی جاری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 وی افزود: در بازگشایی مدارس ضمن برطرف کردن اشکالات درسی دانش آموزان و ارتقاء سطح علمی این عزیزان، آمادگی لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها از ابتدای سال تحصیلی آینده نیز مدنظر خواهد بود.

 امام پناهی با بیان این مطلب که ممکن است آموزش غیرحضوری تا حدی پاسخگوی نیازهای آموزشی مقاطع متوسطه باشد ولی به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی به خصوص پایه اول و دوم نیست.

 فرماندار رشت با عنوان این مطلب که در آموزش حضوری دانش‌آموزان مجموعه ای از آموزش های علمی و رفتارهای فرهنگی و زندگی اجتماعی را تمرین و فرا می‌گیرند، خاطر نشان کرد: این موضوع نقش منحصر به فرد معلمان و حضور در کلاس ها را بیش از پیش نمایان ساخته است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اینکه با سپری شدن دو سال از آموزش غیرحضوری، بازگشت به روال عادی آموزشی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ضرورت دارد تا معلمان فرهیخته به عنوان هدایتگران فرهنگی جامعه در امر تکمیل فرایند واکسیناسیون، تشریح فواید دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های توصیه شده بهداشتی برای دانش آموزان و اولیا نقش پررنگ‌تری برعهده بگیرند.

امام پناهی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامتی و ایمنی دانش‌آموزان، اظهار داشت: ضرورت دارد تا شهرداری و دستگاه‌های مرتبط هر چه سریعتر نسبت به بازسازی و ترمیم خطوط عابر پیاده و تابلوهای راهنما با هدف بالا بردن سطح ایمنی دانش آموزان در خیابان ها اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در مورد مدارسی که در محورها و خیابان‌های اصلی قرار دارند نیز نیروی پرتلاش انتظامی در زمان‌های ورود و خروج دانش‌آموزان امنیت تردد آنها را پوشش خواهد داد.