فرماندار صومعه سرا گرفت: با همت و تلاش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درصد برخورداری این شهرستان دو برابر میانگین کارکرد خود و یک و نیم برابر میانگین کشوری و استانی شده است.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا، حسین اسماعیل‌پور در  جلسه شورای اداری این شهرستان  با بیان اینکه امسال صومعه سرا در اجرای طرح‌های عمرانی از نظر هزینه‌کرد120درصد و تعداد پروژه‌ها 48درصد رشد داشته است، اظهار کرد: شاخص بهره‌مندی گاز در شهرستان صومعه‌سرا به 98درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی دو روستای باقیمانده صومعه‌سرا طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد، افزود: صومعه‌سرا امروز به شهرستان کاملاً سبز تبدیل شده است.

 فرماندار صومعه‌سرا متذکر شد: بواسطه تلاش‌های نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس این شهرستان به اندازه 40درصد بیشتر از کل سهمیه استان گیلان از سهمیه قیر رایگان بهره‌مند شده است. این مهم موجب شد طرح 100روستای دارای آسفالت را در سال جاری مورد پیگیری قرار دهیم.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه امیدست طی دو ماه آینده افق تعریف شده این طرح در شهرستان به طور کامل تحقق یابد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه 40سال کارِ بنیاد مسکن توسط خود بنیاد در این شهرستان صورت گرفته است که این مهم نشان‌دهنده وجود همدلی، وفاق درحوزه نظارت و اجرا است.

وی وزارت اطلاعات را پشتیبان و حامی اجرای پروژه‌های شهرستان دانست و عنوان کرد: صومعه‌سرا جزء شهرستان‌های نخست استان از نظر سواد در سطوح مدیریتی است.

فرماندار صومعه‌سرا به فعالیت شش سایت خبری در فضای مجازی در شهرستان اشاره کرد و گفت: دو سایت این شهرستان دارای مجوز نشریه الکترونیکی هستند. اولین مجوز نشریه الکترونیک استان گیلان در این شهرستان اخذ شده است.

وی با بیان اینکه 12خبرگزاری کشوری و استانی در این شهرستان دارای نماینده می‌باشند، تصریح کرد: کانون رسانه‌ها در کشور برای نخستین بار در این شهرستان تشکیل شده است.

اسماعیل‌پور به برگزاری همایش تجلیل از خبرنگاران استان در این شهرستان با حمایت‌های مجدانه نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اشاره کرد و گفت: در این همایش بیش از صد و 14نفر از خبرنگاران استان و شهرستان تجلیل شدند.

وی با یادآوری اینکه شهرستان صومعه‌سرا به لحاظ برخورداری از آسفالت راه روستایی پائین‌تر از میانگین استانی و دارای رتبه 24درصد بوده است، ابراز کرد: با همت و تلاش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درصد برخورداری این شهرستان دو برابر میانگین کارکرد خود و یک و نیم برابر میانگین کشوری و استانی شده است.

اسماعیل‌پور به تدوین و تهیه شناسنامه اجتماعی در حوزه روستاها به نام شناسنامه روستاها و شناسنامه فرهنگی شهرستان در حوزه فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: صومعه‌سرا همواره دارای  شخصیت‌های علمی  و فرهنگی بسیاری بوده و است ولی تاکنون موفق نشده‌ایم برای این شخصیت‌ها کتاب و مجموعه آثار تهیه کنیم. امیدست این مهم در برنامه امسال با کمک از وزارت ارشاد قرار گیرد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا شهری مذهبی است و 540شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اظهار کرد: در کلیه عملیات‌های جنگی و مناطق جنگی صومعه‌سرا شهید و جانباز تقدیم کرده است. این از ویژگی‌های شهرستان است که در حوزه جنگ و جهاد و انقلاب سنگ‌تمام گذاشته است