سیاوش‌پور با بیان اینکه وکیل بسیجی برای سعادت و عدالت در جامعه گام بر می‌دارد، افزود: اخلاق در جامعه اسلامی بسیار جلوتر از دنیای غرب است و وکلا برای ارتقای اخلاق در جامعه باید نقش‌آفرینی کنند.

ندای گیلان: به مناسبت 7 اسفند روز وکیل ، سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان و اعضای بسیج حقوقدانان استان  با احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کردند.

رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان در این دیدار زندگی در جمهوری اسلامی ایران را نیازمند شکرگزاری عنوان کرد و افزود: امام (ره) عزت را به مردم ایران هدیه کردند تا طعم زندگی در حکومت دینی را لمس کنیم و از آن بهره‌مند شویم،به همین منظور عموم جامعه باید شکرگزار این نعمت الهی باشند.

سیاوش‌پور پایداری انقلاب اسلامی را نیازمند پاسداری و حفاظت از این نعمت الهی خواند و بیان کرد: امروز منزلت ملت ایران در نزد ملل جهان آشکار  است و ایران اسلامی کشوری عزت‌مند و شاخص در جامعه جهانی محسوب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه استکبار جهانی به‌دنبال انحراف و شکست انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ایران در جهان کشوری اثرگذار و ارزشمند محسوب می‌شود و این عزت و افتخار ناشی از پایبندی مردم ایران به اصول انقلاب اسلامی است.

وی بر روابط اجتماعی در جامعه بر پایه چارچوبهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: وکلا  در حوزه معارف، اخلاق، اقتصاد و رفتار اجتماعی نقش حساس و تعین کننده ای  را دارند.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه رشته حقوق در جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، اقتصاد و تاریخ سیر می‌کند، خاطرنشان کرد: فردی که در رشته حقوق تحصیل کرده و آموزش دیده، باید وضعیت جامعه را رصد کرده و برای برطرف‌کردن مشکلات تلاش کند.

رئیس کل دادگستری گیلان به پیشرفت جامعه اسلامی به لحاظ اخلاقی و عاطفی اشاره کرد و یادآور شد: اخلاق در جامعه اسلامی بسیار جلوتر از دنیای غرب است و وکلا برای ارتقای اخلاق در جامعه باید نقش‌آفرینی کنند.

وی بسیج را از زینت‌های به‌جا مانده از امام (ره)خواند و اظهار کرد: نقش بسیج حقوق‌دانان و وکلای بسیجی در سعادتمند کردن جامعه حائز اهمیت است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه وکیل بسیجی برای سعادت و عدالت در جامعه گام بر می‌دارد، افزود: وکیل باید دارای ویژگی عدالت‌خواهی باشد و اگر وکیل به‌دنبال حق‌طلبی نباشد مسیر انحرافی طی می‌کند.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، وکیلی که یقین دارد موکلش حق نیست اما پافشاری به ناحق می‌کند، دارای اشکال است زیرا وکیل باید برای احقاق حق تلاش کند.

وی با تاکید براینکه وکیل مسلمان و بسیجی باید در دل و رفتار حق‌طلب باشد، بیان کرد:  وکیل باید مورد اطمینان جامعه و امین خانواده‌ها باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان وکلا را امین مردم توصیف کرد و گفت: رشته حقوق علم گسترده‌ای محسوب می‌شود و به‌روز بودن وکیل در پیچیدگی‌های امر قضاوت بسیار راهگشا است.

وی بر حفظ حریم دستگاه قضا تاکید کرد و یادآور شد: در تمام زمینه‌ها باید با ، بدنبال  حق‌جویی، عدالت‌طلبی و اطمینان‌بخشی برای مردم  باشیم.

سردار هامون محمدی نیز در این مراسم  اظهار کرد: بسیج حقوق‌دانان برای ایجاد عدالت در فضای حقوقی جامعه تلاش می‌کند.

وی بر پایش تحقق عدالت در جامعه تاکید کرد و افزود: پایش در امور موجب می‌شود دچار انحراف نشویم و بسیج حقوق‌دانان در این زمینه تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 36 سال گذشته، بیان کرد: هر جا زمینه اعتقادی قوی‌تر بوده، توانستیم رشد بیشتری داشته باشیم.

وی عدالت‌محوری را از شاخص‌های مهم وکیل تراز انقلاب اسلامی خواند و یادآور شد: اگر بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کرده و تعامل سازنده با دستگاه قضا ایجاد کنیم در آن صورت می‌توانیم وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم.