استاندار گیلان گفت : در فاصله استقرار دولت دوازدهم ، هیچ فرصتی برای خدمت را از دست ندادیم و بدنبال ایجاد فرصت های بیشتر برای اشتغال جوانان هستیم.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی نجفی در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد اظهار داشت : پس از انتخابات با سفرهای متعدد مقامات عالی رتبه‌ی کشوری به استان گیلان اجازه نداده‌ایم هیچگونه کندی در انجام خدمت‌ رسانی به مردم تا زمان تعیین وزراء و آغاز بکار دولت ایجاد شود.

استاندار گیلان گفت : در فاصله استقرار دولت دوازدهم ، هیچ فرصتی برای خدمت را از دست ندادیم و بدنبال ایجاد فرصت های بیشتر برای اشتغال جوانان هستیم.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته نسبت به برگزاری جلسات و پیگیری اقدامات و مصوبات دولت اهتمام ویژه داشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین مدیران عامل بانک های کشور در ماه‌ گذشته اشاره و اظهار داشت : این نشست باعث شد ارتباط و تعامل بین دستگاه های اجرایی و بانک‌ها افزایش پیدا کند و از فرصت حضور مدیران بانکی بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه برای استان گیلان تعریف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در میان این پروژه ها 2 پروژه‌ی بزرگ تعریف شده است گفت : یکی از این پروژه‌ها پالایشگاه پلاسمای خون با 220 میلیون یورو و 210 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : پروژه‌ی بزرگ دیگری که تعریف شده است تولید ورق آلمینیومی و مفتول‌های مسی است که با سرمایه گذاری 140 میلیون یورویی و صد میلیارد تومانی انجام می‌شود که کلنگ احداث آن امروز توسط دکتر نوبخت به زمین زده شد.

دکترنجفی اظهار داشت : بحمدا… با تلاش‌هایی که انجام گرفته گیلان در حال حاضر در بالاترین سطح خرید مس در بورس قرار دارد.

وی افزود : شرکت تالک ایرانیان نیز که این نشست در آن در حال برگزاری است توانست با اقدامات موثری که مدیر جوانش در تولیدات خود داشته به عنوان ، فعال‌ترین و دانش بنیان ترین کارآفرین نمونه توسط رئیس جمهور قدردانی شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به افتتاح بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه تاکنون در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : 2 هزار و 500 میلیارد تومان از این پروژه‌ها در سفر فروردین ماه رئیس جمهور به گیلان انجام گرفته که 68 درصد آن توسط بخش خصوصی بوده است.

وی به افتتاح هزار و 174 پروژه با هزار 226 میلیارد تومان در هفته‌ی دولت اشاره کرد و گفت : بیشترین حجم پروژه ها در بخش‌های کشاورزی، عمرانی شهری و روستایی، آب، برق و گاز است که بخشی از آن توسط دکتر نوبخت و بخش دیگر در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

وی گفت : با تلاش هایی که در شش ماهه نخست سال جاری انجام گرفته شاهد شکوفایی رشد و توسعه‌ی استان در بخش های دانش بنیان و فناوری‌های روز هستیم.

استاندار گیلان به رفع مشکل زمین 30 هکتاری پارک علم و فناوری با دستور دکتر نوبخت اشاره و خاطر نشان کرد : در این زمین مجتمع شرکتهای فناور و دانش بنیان ساخته می شود و از هر ظرفیتی برای توسعه‌ی اشتغال استان و رفع مشکل جوانان بهره می‌گیریم.

وی با بیان اینکه با رفع موانع ارتباط با بانک‌های کشور بسیاری از مشکلات نیز مرتفع می‌شود گفت: افزایش اختیارات مدیران استانی بانکها  که مورد نظر دولت و رئیس جمهور است می‌تواند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت در استان‌ها بسیار موثر باشد.

دکتر نجفی با اشاره به تأکیدات و دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی تولید و اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد : انشاء ا… در هفته‌ای که به نام تدبیر و امید برای تولید واشتغال نام گذاری شده گام‌های مثبتی در جهت شکوفایی استان گیلان برداشته شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان همچنین از خط تولید شرکت تالک ایرانیان نیز بازدید کردند.