مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گیلان با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر عدم رسیدگی به کودکان خانه شبانه روزی شایگان ثابت گفت: بهزیستی نظارت کاملی بر ارائه خدمات لازم به کودکان این مرکز دارد.

 

نداي گيلان :محمدرضا سرهندی افزود: در فضای مجازی خبرهایی منتشر شده که پس از درگذشت بنیانگذار خانه شبانه روزی شایگان ثابت، کودکان این مرکز از امکانات اولیه محروم هستند و غذایی برای خوردن ندارند.
وی با بیان انجام تحقیقات گسترده درباره خبر منتشر شده و اینکه این اخبار صحت ندارد، ادامه داد: این خانه توسط محمد شایگان ثابت برای دختران بی سرپرست در بیش از 10 سال قبل وقف شد و مدیرعامل این مرکز زمان حیات مرحوم شایگان نیز با همین سمت در این مرکز فعالیت می کرده است.
وی هیات مدیره این مرکز را از افراد خوشنام دانست و گفت: این مرکز به شکل خیریه اداره می شود و دغدغه هیات مدیره، ارائه خدمات مطلوب تر در همه ابعاد از جمله خوراک، تحصیل، پوشاک و امور فرهنگی به این کودکان است و بهزیستی نیز همواره نظارت های لازم را بر این مرکز انجام می دهد.
سرهندی با تاکید بر این که مدیریت این مرکز بر اساس مقررات بهزیستی این مرکز را اداره می کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت مراکز شایگان ثابت و مژدهی به این کودکان همانند فرزندان خودشان می نگرند و خدمات می دهند.
خانه شایگان ثابت در خیابان آزادگان شهر رشت واقع است. در این مرکز 23 کودک بالای شش سال نگهداری می شوند.
16 خانه شبانه روزی برای نگهداری قریب به 230 کودک یتیم در پنج شهرستان استان گیلان با هدف مراقبت و نگهداری و تعلیم و تربیت فعالیت می کنند./ايلنا