فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در هفته دولت سالجاری 177 پروژه با هزینه‌کرد 1082 میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد 168 پروژه دولتی با هزینه‌کرد 661 میلیارد تومان و 9 پروژه‌ هم متعلق به بخش خصوصی با اعتبار 421 میلیارد تومانی می‌باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر حمید رضا امام پناهی در نشست خبری با خبرگزاری های شهرستان رشت که در فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز پزشک، اظهار کرد: همه تلاش‌ها بر این است که بتوانیم در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم، هفته دولت سال‌جاری نه یکسال از فعالیت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی می‌گذرد و دولت در این مدت تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به مردم و نظام به کار بسته که مصداق بارز آن هم حضور پررنگ رئیس جمهور در میدان عمل است.

وی با بیان اینکه همه باید با تمام توان کار کنند تا برای توسعه همه جانبه گام برداریم، افزود: علی رغم تحریم‌ و فشارهای موجود، اقدامات موثری در حوزه‌ عمرانی صورت گرفته است، با وجود اینکه دولت در شرایط بد درآمدی قرار گرفته و بدهی‌های اوراق قرضه از دولت قبل هم شرایط را سخت کرده اما با تمام توان نسبت به پرداخت آنها اقدام می‌کند و در مسیر توسعه گام برمی‌ دارد.

فرماندار شهرستان رشت یکی از اقدامات شاخص دولت ایران قوی را تهیه واکسن کرونا عنوان کرد و گفت: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که در وضعیت پیک کرونا قرار داشتیم و مردم برای تهیه واکسن در مشقت بودند که با اقدامات موثر دولت واردات واکسن تسهیل شد و تولید واکسن داخل هم با قوت پیگیری و منجربه ثبات وضعیت سلامت مردم شد.

امام‌پناهی ادامه داد: در حوزه اقتصادی هم دولت اقدامات خوبی را برای فرهنگیان با اجرای طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان رقم زده است؛ یارانه‌ها بر اساس دهک‌بندی برنامه ریزی شدند تا به دست افراد واقعی برسد.

وی در هفته دولت سالجاری 177 پروژه با هزینه‌کرد 1082 میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: از این تعداد 168 پروژه دولتی با هزینه‌کرد 661 میلیارد تومان و 9 پروژه‌ هم متعلق به بخش خصوصی با اعتبار 421 میلیارد تومانی بوده است، براین اساس امسال شاهد رشد 192 درصدی اعتبارات هفته دولت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور 2823 فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود، گفت: این پروژه‌ها برای 2140 نفر اشتغال موقت و برای 683 نفر اشتغال دائمی ایجاد می‌کنند و در این بخش هم با رشد 245 درصدی اشتغالزایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال گفت: تعداد 13 طرح در حوزه طرح‌های اشتغالزا با اعتبار 340 میلیارد تومان و 900 میلیون تومان داریم که شامل احداث و افتتاح شرکت‌های تولیدی شهرک صنعتی و راه‌اندازی واحدهای کوچک اشتغالزا می‌شود؛ همچنین تعداد 69 پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با هزینه‌کرد 208 میلیارد تومان داریم که شامل اجرای طرح هادی، روکش آسفالت و جاده‌های مواصلاتی، بهسازی و ترمیم جاده‌های شهری و روستایی، توسعه و تقویت شبکه آب شرب و فاضلاب شهری، احداث پل می‌شود.

امام‌پناهی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 14 پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با اعتبار 145 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: 69 پروژه در حوزه انرژی با اعتبار 124 میلیارد تومان داریم که شامل توسعه و تقویت شبکه برق شهری و روستایی، احداث پشت 20 کیلوولت برق، تبدیل سیم برق به کابل خودنگهدار و نصب ترانس می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: تعداد دو پروژه و طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار 63 میلیارد تومان داریم؛ همچنین 7 پروژه هم در حوزه ارتباطات با هزینه‌کرد 12 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که شامل توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافوی نوری، راه‌اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه، ارتقای و تعویض سایت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکید‌ها بر این بوده که صرفا پروژه‌های تکمیل شده به بهره‌برداری برسد، افزود: پروژه‌های دیگر نظیر زرجوب و گوهررود هستند که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شده‌اند و با اعتبار 5000 میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء طی تهاتر عقد قرارداد شده‌اند، تصفیه‌خانه‌هایی در حوزه دو رودخانه در حال اجراست که در بخش مسکن مهر و شهر صنعتی پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

امام‌پناهی افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری بحث پسماند امسال 100 میلیارد تومان به حساب شهرداری رشت واریز شده که در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار داد، عملیات بهسازی دفنگاه در حال انجام است و تصفیه خانه شیرابه سراوان هم به زودی وارد مدار می‌شود.