سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه ۲۴۸ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای این تعداد پروژه دو هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کیا عاشوری در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: در هفته دولت ۲۴۸ پروژه با اعتبار دو هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش داشته است، افزود: ۲۲۲ پروژه در بخش پروژه‌های دولتی با صرف هزینه هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان و ۲۶ طرح در بخش خصوصی با هزینه اعتبار ۹۸۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

عاشوری ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها، یک هزار و ۳۵۱ فرصت شغلی شامل هزار و ۶۲ اشتغال موقت و ۲۸۹ شغل دائم ایجاد می‌شود.

وی در تشریح جزئیات طرح‌های آماده افتتاح گفت: ۹۱ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با اعتباری حدود ۷۰۵ میلیارد تومان شامل تعمیر و مرمت ساختمان اداری، احداث بوستان شهری، آسفالت معابر و خیابان‌های شهری و روستایی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، ترمیم و لکه‌گیری و روکش آسفالت مسیرهای شهری و روستایی، احداث پل، توسعه کارخانه کود آلی، بازگشایی مسیرهای شهری و آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت زدایی افتتاح می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: ۱۰۳ پروژه در حوزه انرژی با هزینه کرد افزون بر ۲۸۲ میلیارد تومان شامل پروژه‌های احداث پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت، احداث نیروگاه خورشیدی، افزایش ظرفیت و رفع فرسودگی خط تک مداره و تقویت و توسعه شبکه برق شهر رشت و شهرهای تابعه برای افتتاح در هفته دولت آماده است.

عاشوری با بیان اینکه پنج طرح در حوزه کشاورزی با صرف هزینه ۱۹ میلیارد تومان شامل برق رسانی به ایستگاه‌های پمپاژ، راه‌اندازی واحدهای تولیدی و بسته بندی، بهسازی و مرمت آببندان‌ها، آبگیرها و سردهنه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: ۱۲ پروژه نیز در بخش فصل حمایتی با هزینه کرد افزون بر هفت میلیارد تومان شامل راه‌اندازی کسب و کارهای خرد، احداث مسکن مددجویان و اجرای طرح‌های اشتغالزایی افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک پروژه در حوزه ورزش با هزینه کرد یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان شامل احداث زمین چمن مصنوعی، پنج طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزایی با صرف هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل راه‌اندازی واحدهای تولیدی و پرورش ماهی، باشگاه ورزشی و کارگاه سفالگری و ۱۳ پروژه در حوزه گردشگری با هزینه کرد ۶۷ میلیارد و یکصد میلیون تومان شامل احداث واحدهای بوم گردی، راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و راه‌اندازی واحدهای پذیرایی بین راهی و احداث بازارچه آماده افتتاح است.

عاشوری بیان کرد: ۵ پروژه نیز در حوزه صنعت با هزینه کرد ۸۹۴ میلیارد تومان شامل احداث و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، هفت پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با صرف هزینه افزون بر ۹ میلیارد تومان شامل راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و ۶ پروژه در حوزه سایر با هزینه کرد بیش از ۳۱۳ میلیارد تومان شامل پروژه‌های مرتبط با تعاونی‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به بهره‌برداری می‌رسد.