رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح صنعتی در گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در حاشیه مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در رشت اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح صنعتی در استان افتتاح یا به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در نخستین روز از هفته دولت راه اندازی فاز دوم طرح توسعه یک شرکت تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ۱۱ تن و میزان سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر نیز بخشی از برنامه‌های هفته دولت بود به بهره‌برداری رسید.

پورحیدری با بیان اینکه ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی آماده بهره‌برداری در هفته دولت شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۲ واحد تولیدی صنعتی و ۳ واحد تولیدی صنفی می‌باشند و برخی از واحدها در مرکز استان و تعدادی نیز در شهرستان‌های دیگر گیلان شروع به فعالیت نموده‌اند که مجموع سرمایه گذاری این واحدها ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و مجموع اشتغال ایجاد شده این واحدهای تازه تأسیس ۵۳۱ نفر است.

وی به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در دو سال اخیر پرداخت و اضافه کرد: از آغاز دولت سیزدهم تعداد ۳۷۴ جواز تأسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۸ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۸ هزار و۷۸۷ نفر صادر شده است.

پورحیدری ادامه داد: ۲۷۸ واحد تولیدی صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری ۶۴ هزار و ۱۳ میلیارد ریال ایجاد شده است که ماحصل آن؛ اشتغال برای ۷ هزار و ۹۶۰ نفر بوده است.