مدیرعامل شرکت برق منطقه گیلان گفت: ۱۵طرح بزرگ برق با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در گیلان در دست اجراست که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بهمن داراب زاده در بازدید از طرح افزایش ظرفیت پست شهدای نفوت صومعه سرا در جمع خبرنگاران و رسانه‌های گیلان با اشاره به عملیات اجرایی افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست شهدای نفوت صومعه‌سرا گفت: با هدف افزایش ظرفیت بارگیری اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت، ظرفیت بخش فوق توزیع پست۶۳/ ۲۳۰ کیلو ولت شهدای نفوت صومعه‌سرا از ۲۰ مگا ولت آمپر به ۴۰ مگا ولت امپر افزایش خواهد یافت.

داراب‌زاده افزود:این طرح افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست نفوت صومعه سرا در راستای شناسایی، امکان سنجی ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی انجام می‌شود که برای این طرح ۶۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای برق گیلان با اشاره به اینکه پست انتقال ۲۳۰ کیلو ولت شهدای نفوت یکی از مراکز مهم برق استان است گفت: این طرح با توانمندی و ظرفیت مهندسان برق و پیمانکاران بومی انجام خواهد شد و با اجرای این طرح ظرفیت توان الکتریکی بخش فوق توزیع در این پست به میزان صددرصد افزایش خواهد یافت که هم به پایداری شبکه کمک خواهدکرد و هم اینکه افت ولثاژ در برخی از مناطق استان مرتفع خواهد شد.

وی به اجرای ۱۵ طرح بزرگ برق در استان اشاره کرد و گفت:در هفته دولت ۵ طرح و بقیه طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که ارزش روز این طرح‌ها ۲ هزار میلیارد تومان است که اتمام این پروژه‌ها هم به پایداری شبکه استان کمک می‌کند و هم در سطح ملی این طرح ها حائز اهمیت است.

بهمن داراب‌زاده با بیان اینکه هفته آینده هوای استان گیلان و کشور بسیار گرم است و مصرف برق در کشور افزایش پیدا می‌کند و ما باید مسئولیت تامین برق برعهده بگیریم افزود: رکورد مصرف برق در کشور طی دو روز گذشته به عدد ۷۰ هزار مگا وات رسید که این رکورد جدیدی به ثبت رسیده، از گیلانیان به خصوص مشترکان بخش خانگی تقاضا میکنیم در اوج مصرف برق از وسایل پر مصرف برقی استفاده نکنند و لامپ‌های اضافی را خاموش و دمای وسایل سرمایشی را روی عدد ۲۴ یا ۲۵ قرار دهند تا با این روش ساده کمک کنند بتوانیم خدمات پایدار ارایه کنیم.