فرماندار شهرستان رشت گفت: باید در بحث اشتغال آزاد و پایدار، از جذب سرمایه گذار بهره‌مند شویم و برای اینکه پاسخگوی جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی باشیم از سرمایه گذار خصوصی بهره‌مند شویم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان با محوریت اشتغال که در فرمانداری برگزار رشد، با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج بزرگترین حرکت مردمی است که امیدواریم همواره حرکت و تفکر بسیجی را در عمل سرلوحه کار قرار دهیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در بیانات مقام معظم رهبری، افزود: هر ساله در نامگذاری شعار سال به اقتصاد توجه ویژه‌ای می‌شود، زیرا اشتغال و اقتصاد در توسعه هر کشوری تاثیر مستقیمی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم هر کشور توسعه یافته نرخ رشد اقتصادی و کاهش آمار بیکاری و افزایش درآمد پایدار برای خانواده‌هاست، تصریح کرد: اشتغال شامل ایجاد درآمد پایدار و دائمی برای یک خانواده است، در طول سال‌ها به عناوین مختلف تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود اما آنطور که باید شاهد اشتغالزایی پایدار نیستیم.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه تصور اشتغال در دستگاه‌های دولتی درست نیست،  بیان کرد: باید در بحث اشتغال آزاد و پایدار، از جذب سرمایه گذار بهره‌مند شویم و برای اینکه پاسخگوی جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی باشیم از سرمایه گذار خصوصی بهره‌مند شویم، در این راستا باید اطمینان پایدار بودن اشتغال را ایجاد کنیم.
فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان آنطور که به بخش ورزش پرداخته به جوانان و نیازها و دغدغه‌های آن توجه نکرده است. از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان برای ایجاد و حمایت از اشتغال بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به دغدغه‌های مردم که در روزهای ملاقات عمومی گزارش می‌شود، ادامه داد: باید به هر مراجعه کننده به دیده خانواده خود بنگریم و در راستای محترم شمردن حقوق آنان اقدام کنیم، نباید منتظر تماس تاکید مدیران بالاتر باشیم، انسانیت افراد را حفظ کنیم.
فتح‌اللهی گفت: شور و نشاط اجتماعی بسیار مهم است، باید شرایط امن را در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی فراهم کنیم تا افراد بتوانند با خیال آسوده در اجتماع حاضر شوند.