مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از همکاران ، قصد داریم از نیرو‌های مجرب و اپراتور‌های کاربلد برای بارگیری استفاده کنیم.

به گزارش ندای گیلان؛ حمیدرضا آبایی با تاکید بر اینکه صادرات کالا یکی از محور‌های مهم فعالیت بنادر و دریانوردی گیلان در بندرانزلی است ، گفت: در شش ماهه نخست امسال ، ۲۰۰ هزار تن کالا شامل محصولات کشاورزی، کنسانتره میوه و مصالح ساختمانی از بندر انزلی به کشور‌های روسیه ، قزاقستان ، بلاروس و اوکراین صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود : فعالیت ۲۴ ساعته همکاران ما در حمل و نقل دریایی در شرایط کرونایی ، همکاری خوب رانندگان کامیون‌ها و سازمان راهداری و حمل و نقل موجب خروج سریع‌تر کالا از بندر انزلی در مقایسه با سال‌های قبل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، زمان ماندگاری و سرویس‌دهی به کشتی‌ها را کاهش دادیم، افزود: تا پیش از این، کشتی‌ها در بندر انزلی، ۳ روز حضور داشتند و اکنون در زمانی کوتاه‌تر از این مدت بندر را ترک می‌کنند.

حمیدرضا آبایی با اشاره به بارگیری کالا‌های صادراتی با ۲۳ دستگاه لیفتراک و ۱۰ دستگاه جرثقیل ، گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از همکاران ، قصد داریم از نیرو‌های مجرب و اپراتور‌های کاربلد برای بارگیری استفاده کنیم.

حمیدرضا آبایی با بیان اینکه شش ماهه دوم سال ، بارش‌های فراوانی در گیلان داریم که در امر جابجایی کالا در بنادر بسیار تاثیرگذار است، افزود: نیمه دوم سال ورود غلات به استان افزایش پیدا می‌کند که قرار است با استفاده از تسمه نقاله از اسکله‌های جدید مستقیم به سمت سیلو‌های غلات در محوطه بندر انزلی منتقل شده و از رسیدن رطوبت به بسته‌های غله جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل یکی از مشکلات ، ماندگاری بیش از حد کالا در محدوده بندر بود، گفت: با اقدامات صورت گرفته، موجودی کالا‌های اساسی در بندر به حدود ۴۱ درصد کاهش یافته و هر کالایی که وارد بندر شده، در کمترین زمان ممکن به دست مصرف‌کننده رسیده است.