استاندار گیلان با تاکید بر مانع زدایی در مسیر جامعه صیادی استان، گفت: تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی گیلان برای حل مشکلات صیادان استان بسیج می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پره صیادی بندرکیاشهر، اظهار کرد: حل و بررسی مشکلات جامعه صیادی گیلان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به بخشی از چالش‌های پیش روی صیادان گیلانی، افزود: حل مشکل بیمه صیادان که از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه درآمد صیادان منعطف به صید و صیادی است، گفت: باید تدبیراتی اندیشیده شود تا با کاهش صید، امورات اقتصادی و معیشتی صیادان دچار خدشه نشود.

عباسی، صیادی و کشاورزی را حرفه اصلی گیلانیان برشمرد و بیان کرد: لحاظ بسته حمایتی با فراهم کردن بسترهای اقتصادی و اشتغال آفرین برای جامعه صیادی گیلان ضرورت دارد.

وی از تشکیل کمیته بررسی مشکلات جامعه صیادی گیلان خبر داد و افزود: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی موظف به تشکیل ستاد حل مشکلات صیادان هستند و این کار باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

استاندار گیلان با تاکید بر مانع زدایی در مسیر جامعه صیادی استان، بیان کرد: تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی گیلان برای حل مشکلات صیادان استان بسیج می‌شود.