نماینده رشت گفت:متاسفانه بسیاری از بانک های ما فرهنگ غیراسلامی اداری را ترویج می کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگویی،با انتقاد از تعارض تعداد بانک ها در ایران با ُنرم جهانی،گفت: وجود بانک ها در ایران به نسبت تعداد جمعیت و حجم نقدینگی چندبرابر دنیا بوده و بیش از اندازه است.

دلال بازی و بنگاه داری افزایش قارچ گونه بانک ها را منجر شده است

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اگر بانک استانداردی بخواهد در ایران فعالیت کند بسیاری از شعبات قارچ گونه بانکی و لوکس را جمع آوری خواهد کرد، افزود:دلیل افزایش قارچ گونه بانک ها در ایران دلال بازی و بنگاه داری آن ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سیستم بانکی ما باید در خدمت کمک به تولید و اقتصاد کشور باشد، تصریح کرد: متاسفانه شیوه فعلی بانکداری در کشور ما در جهت خالی کردن جیب مردم و ورشکستگی آن ها است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در نتیجه بانکداری اشتباه در ایران عده ای که به اقتصاد کمک می کنند ورشکسته می شوند،مطرح کرد:بانک ها به علت بنگاه داری نمی توانند در مسیر رشد اقتصادی مفید باشند.

منطقی کردن نرخ سود بانکی و جلوگیری از ریخت و پاش ها در بانک ها از وظایف بانک مرکزی

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نقش مبصر میان بانک ها را ایفا می کند،افزود: انتظار ما این است که بانک مرکزی نقش اصلاح کننده و متحول کننده نظام بانکی را ایفا کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه تحول نظام بانکی باید در جهت خدمت به مردم و افزایش تولید باشد،ادامه داد: منطقی کردن نرخ سود بانکی و جلوگیری از ریخت و پاش های رخ داده در بانک ها از وظایف بانک مرکزی است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بانک های ما فرهنگ غیراسلامی اداری را ترویج می کنند.

اقتصاد کشور درنتیجه دلالی سیستم بانکی فلج شده است/ هیچ امنیتی در رابطه با محاسبه نرخ سود بانکی وجود ندارد

وی با بیان اینکه سیستم بانکی ما باید ازحالت دلالی خارج و به خدمت مردم در بیاید،ادامه داد: اقتصاد کشور ما در نتیجه دلالی سیستم بانکی فلج شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:هیچ امنیتی در رابطه با محاسبه نرخ سود بانکی وجود ندارد؛از این رو بانک مرکزی باید تدابیر ویژه ای را در نظر بگیرد