یک رسانه آمریکایی گزارش داد، جو بایدن قصد دارد از کنگره آمریکا 100 میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی و اوکراین درخواست کند.

به گزارش ندای گیلان، رسانه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از منابع مطلع گزارش کرد، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کنگره این کشور یک بسته کمک 100 میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی و اوکراین درخواست کند.

پایگاه بلومبرگ نوشت، چند منبع آگاه گفتند، جو بایدن در نظر دارد یک بسته مکمل به ارزش تقریبا 100 میلیارد دلار که شامل کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی و اوکراین در کنار بودجه برای امنیت مرز و کمک به چند متحد واشنگتن در حوزه اقیانوس هند-آرام از جمله تایوان می‌شود را از کنگره آمریکا درخواست کند.

بلومبرگ این بسته درخواستی را «جامع» توصیف کرده و نوشت، بایدن قصد دارد حمایت دو حزب اصلی آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین را اهرم کرده تا در قالب آن تصویب کمک ها برای اوکراین که با مخالفت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان مواجه شده را تسهیل کند.

پیش از این نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز به نقل از سه مقام آگاه گزارش کرده بود، رژیم صهیونیستی از واشنگتن درخواست یک کمک نظامی اضطراری را به ارزش 10 میلیارد دلار داشته است.

این نشریه به نقل از سه مقام آگاه به محتوای این درخواست نوشت، کنگره آمریکا در هماهنگی با کاخ سفید در واکنش به آن در حال تهیه یک لایحه است. نیویورک تایمز نوشت که این لایحه شامل بودجه‌ای است که دولت بایدن می‌خواهد برای اوکراین،‌تایوان و مرز خود با مکزیک درخواست کند.

«چاک شومر»، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه در سفر به اراضی اشغالی گفت،‌ قانونگذاران آمریکایی مشغول بحث بر سر برنامه ارسال مهمات 155 میلی متری، مهمات جایگزین برای سامانه «گنبد آهنی»، بمب‌های هدایت شونده دقیق و کیت‌های تبدیل بمب‌های استاندارد به هدایت شوند به تل آویو هستند.

«استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد واشنگتن در حال آماده‌سازی بسته کمکی نظامی برای رژیم صهیونیستی است.

اسکالیز در اظهاراتی در کنفرانس روسای سازمان‌های یهودیی آمریکا گفت: «ما با اسرائیل همکاری می‌کنیم. دولت به تدارک کمک‌های نظامی برای تقویت گنبد آهنین و ارائه اقلام نظامی حیاتی به اسرائیل مشغول است.»

وزارت دفاع آمریکا نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد که آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، مشورت و کمک اطلاعاتی می‌دهد./فارس