مردم ماسوله علیه عملکرد دو عضو شورای شهر طومار امضا کردند! / سردار بسیجی گیلان “مدال فتح” از امام خامنه‌ای دریافت کرد/ اقدام قابل تقدیر و کمتر دیده شده از عضو جنجالی شورای شهر رشت!

به گزارش ندای گیلان:
مردم ماسوله علیه عملکرد دو عضو شورای شهر طومار امضا کردند! + سند
بهجت نیوز نوشت:
در پی تخلف یکی از اعضای شورای شهرستان فومن یک عضو دیگر از این شورا مجبور به استعفا شد.
از مدت‌ها پیش بحث عدم سکونت دو عضو شورای شهر ماسوله در حوزه انتخابیه خود که طبق قانون تخلف محسوب می‌شود، در این شهرستان مطرح است و دو عضو شورای شهر ماسوله در رشت سکونت دارند.
در زمینه سکونت دو عضو شورا شکایات و گزارش‌های زیادی به دستگاه‌های نظارتی ارسال شد و پس از گذشت دو سال از عمر شورای شهر ماسوله، اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
جمعی از مردم ماسوله هر روز از سکونت نداشتن دو عضو شورای اسلامی این شهر که یک عضو اصلاً ساکن ماسوله نیست و عضو دیگر به دلیل مشکلات شخصی مجبور به ترک ماسوله در چند روز از هفته است، گلایه دارند و طومار نوشتند.
مردم ماسوله طوماری را با موضوع سکونت نداشتن دو عضو شورای اسلامی شهر در شهرک تاریخی ماسوله به امضا رسانده‌اند.
نورالدین نعمتی عضو فعلی شورای اسلامی شهر فومن که به نمایندگی از این شورا در شورای شهرستان فومن حضور دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی به تخلفات دو عضو شورای مذکور استعفای خود را از حضور در شورای شهرستان تقدیم رئیس شورا کرد.
اعضای شورای اسلامی شهرستان و مردم فومن نسبت به موضوع مورد بحث مذکور خواستار رسیدگی از طرف دستگاه‌های قضایی و نظارتی شدند.
دو عضو شورای شهر فومن که در ماسوله سکونت ندارند برای یکدیگر شکایت تنظیم کرده‌اند که رسیدگی به شکایت یک عضو شورا در مراحل نهایی است، در حالی که رسیدگی به پرونده هر دو عضو شورا خواسته مردم و اعضای شورا است.
عضو شورای اسلامی شهر فومن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به سکونت نداشتن عضو شورای شهر ماسوله در این حوزه انتخابیه گفت: این تخطی از قوانین را چند بار به مسئولان شهرستانی تذکر داده بودم.
نورالدین نعمتی با بیان اینکه پای سازمان بازرسی استان نیز به این موضوع باز شده است، افزود: سازمان بازرسی در نامه‌ای عدم سکونت عضو مذکور شورا را در ماسوله تأیید کرده است.
وی با تصریح بر اینکه پس از گذشت ماه‌های طولانی هنوز به این تخلف رسیدگی نشده است، خاطرنشان کرد: برای اعتراض به عدم رسیدگی به قوانین از سمت خود در شورای شهرستان که فرد خاطی مذکور عضو آن است، استعفا کرده‌ام.
نعمتی استعفای خود را به علیدوست رئیس شورای اسلامی شهر فومن تقدیم کرد و خواستار موافقت با عدم حضور عضویت خود در شورای شهرستان فومن شد.
توسط مردم ماسوله درباره عدم سکونت دو عضو شورای این شهر طوماری امضا شده که پیوست خبر مذکور است.
photo_2015-08-22_12-45-42

کدام سردار بسیجی گیلان “مدال فتح” از امام خامنه‌ای دریافت کرد؟
صبح مشرق نوشت:
“نشان فتح” به عنوان سمبل عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام و نشانی برای فاتحان عملیات‌های پیروز رزمندگان اسلام انتخاب شده است.
سردار بسیجی حاج بهروز جلائی در سال ۱۳۴۵ در شهرستان فومن دیده به جهان گشود و آخرین مسئولیت وی فرماندهی گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر قدس بود، این بسیجی قهرمان در دوران دفاع مقدس چندین بار مجروح و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی است.
حاج بهروز جلائی تنها فرمانده بسیجی گیلان است که مدال فتح را از دست مبارک فرمانده معظم کل قوا دریافت کرده است.
سردار بسیجی بهروز جلایی از اساتید بسیجی و جانباز ۷۰ درصد استان گیلان است که مدال پر افتخار فتح را از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت نموده و عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان و از دانشجویان دکترای روابط بین الملل این دانشگاه می باشد.
جانباز سرافراز و سردار بسیجی محمد (بهروز) جلایی که پس از شهیدان نظری ، مرآت وآقای جعفری در واقع چهارمین فرمانده گردان ابالفضل (ع) از لشکر قدس گیلان در دوران دفاع مقدس بوده متولد وساکن فومن است.
۲۰۱۴۰۷۰۹_۱۰۲۲۳۰-300x224
سردار جلایی به پاس تمام رشادتها وتلاشهایش در عرصه دفاع مقدس ونیز افتخار جانبازیش موفق به دریافت ” نشان فتح ” از دستان پربرکت مقام معظم فرماندهی کل قوا شده است.تمام حوادث واتفاقات آنروزها را بخوبی بخاطر می آورد واز معدود فرماندهان گیلانی است که بسیاری از آنچه را که می توانسته برای نسلهای پس از جنگ بگوید، گفته وحتی برخی ازعکسها و خاطرات آن دوران شکوهمند را بقول امروزی ها آرشیو کرده است تا ا تبعیت از فرامین ولایت مطلقه فقیه پیام آور مقتدر و معلمی از دوران دفاع مقدس برای نسل جوان باشد.
16558_orig
نشان “فتح” چیست؟
اما نشان “فتح یک” چیست و تاکنون کدام فرماندهان نیروهای مسلح مفتخر به دریافت این نشان از فرمانده معظم کل قوا شده‌اند؟
در ۵ مهرماه سال ۱۳۶۸ که ششمین روز از هفته دفاع مقدس محسوب می شد، ۵۴ نفر ازفرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران که نقش مهمی در عملیات بزرگ و ظفرمندانه بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ ایفاء کرده بودند، برای اولین بار طی مراسمی به افتخار دریافت نشان فتح از رهبر انقلاب اسلامی نائل شدند.
در مراسم مذکور، محسن رضائی و امیر شهید صیاد شیرازی فرماندهان قرارگاه مرکزی کربلا در عملیات بیت المقدس و همچنین یکی از بستگان بسیجی نام آور و پرافتخار “شهید حسین فهمیده” نشان درجه یک فتح را دریافت کردند. همچنین در این مراسم به ۲۱ تن از فرماندهان سپاه و ارتش و یک تن ازجهادگران نشان درجه دو فتح و به ۲۹ تن دیگر از فرماندهان سپاه و ارتش که در علمیات پیروزمندانه بیت المقدس شرکت داشته اند نشان درجه سه فتح تعلق گرفت که توسط حضرت آیهالله خامنه ای به آنان اعطاء شد.
رهبر معظم انقلاب در مراسم مذکور همچنین خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح تاکید کردند: « این نشان، اولاً نشان سپاسگزارى و قدردانى جمهورى اسلامى از شما عزیزانى است که خدمتى بزرگ و ارزنده را در جنگ تحمیلى، از خودتان نشان دادید. ثانیاً، یک یادگار ماندنى است تا در آینده همه بدانند که در یک فصل بسیار خطرناک و دشوارى از زندگى و تاریخ جمهورى اسلامى، صاحبان این نشان ها، چه فداکارى‌یى نشان دادند و چه عظمت انسانى‌یى از خودشان بروز دادند. این نشان، یک کار سمبلیک است، والّا قدر کار شما بیش از اینهاست و امیدواریم که همه‌ ملت و کشور و مسؤولان، قدر شما و مجاهداتتان را بدانند و ان‌شاءاللَّه همیشه از شما قدردانى کنند.»
فرمانده معظم کل قوا در ۱۳۶۹ و به مناسبت هشتمین سالگرد آزادی خرمشهر از اشغال متجاوزین بعث عراق نیز نشان درجه یک و درجه دو فتح را به ۷۶ تن از فرماندهان، رزمندگان و بازماندگان شهدای عملیات فتح المبین و بیت المقدس اعطاء کردند.
*نگاهی به طراحی نشان فتح
بررسی ها نشان می دهد نشان فتح از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.
آنطور که سردار افشار معاون وقت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۶۸ اعلام کرده بود و دیگر نشان ها نیز به نیروهای مؤثر در خدمات رزمی، فعالیت های پشتیبانی، ایثارگران، جانبازان، و مبتکرین در اختراعات و اکتشافات صنایع نظامی، امدادگران و فعالین در امور هنری اعطاء خواهد شد.
رنج طاقت فرسای کشاورزان گیلانی در برداشت برنج + تصاویر
در گیلان نوشت:
آنان چشم امیدشان بعد از خدا به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس است که دیگر با واردات بی رویه این محصول مانع بزرگی در کسب و کارشان نباشند.
روستائیان و کشاورزان استان گیلان این روزها مشغول برداشت برنج از مزارعشان می باشند. محصولی که روزها و ماه ها از زمان کاشت گرفته تا درو، سختی ها و مشقت های بسیاری نصیب این قشر زحمتکش جامعه می کند.
berenj00001
berenj00002
berenj00003
berenj00012
کارگران پرتلاش در این مدت مشکلات عدیده ای همچون کم آبی را تحمل و شالیزارهای خود را با همه رنج های موجود کشت کرده تا مردم کشورشان در سفره هایشان برنج ایرانی مشاهده و مصرف کنند.
این کشاورزان در هوای بسیار گرم و شرجی استان هر روز از هنگام سحر و بعد از اقامه نماز صبح به مزارع رفته و تا حوالی غروب خورشید به درو کردن برنج و جمع آوری آن می پردازند.
آنان چشم امیدشان بعد از خدا به مسئولان دولت و نمایندگان مجلس است که دیگر با واردات بی رویه این محصول مانع بزرگی در کسب و کارشان نباشند.
آیا معاونین استاندار هم رفتنی شدند!؟
3333333-300x185

کاسپی نیوز نوشت:
با تصویب کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی باید ببینیم که آیا مدیران کنونی استانداری که بازنشسته هستند نیز از بدنه دولت خداحافظی خواهند کرد؟
در جلسه علنی روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در جریان بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی، کلیات این طرح را به تصویب رساندند .
با تصویب این طرح در صحن مجلس اشتغال بکار بازنشستگان در دولت، دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمانهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، ممنوع شده و بازنشستگانی که در حال حاضر در دستگاههای دولتی مشغول بکار هستند باید با محل کار خود خداحافظی کنند.
بدین ترتیب باید منتظر باشیم تا بازنشستگان و مدیران بازنشسته ای که در دستگاههای اجرایی و دولتی استان گیلان مشغول به کار هستند به زودی برکنار شوند.
پیش از این نیز در سال ۹۲ نمایندگان تلاش کردند تا با تصویب قانون مانع اشتغال بکار بازنشستگان در مشاغل دولتی شوند اما موفق نشدند.
اقدام قابل تقدیر و کمتر دیده شده از عضو جنجالی شورای شهر رشت! + تصاویر

بهجت نیوز نوشت:
محمود-باقری-خطیبانی-1
محمود باقری خطیبانی در امری پسندیده برای تجدید میثاق با یاران قدیمی اش در گلزار شهدای امامزاده میرزای فومن حاضر شد.
به گزارش بهجت نیوز ؛امروزه واقعا ما به حضور شهدا نیاز داریم چرا که متاسفانه یک روحیه ی بی توجهی به ارزش ها بر اثر تهاجم فرهنگی غرب و یک یاس و ناامیدی در میان مردم در حال شکل گرفتن است.یکی از دلایل یاس و ناامیدی در مردم، وجود افرادی است که پست و مقام و مال دنیا را بر هرچیز ترجیح می دهند و سر در اختلافات و تفرقه دارند. فلذا این شهیدان که با حضورشان امید را در دل مردم زنده می‌کنند.
شهیدان که هر از چندگاهی اجساد مطهرشان در مناطق جنگی کشف می شود ، همین استخوان های پاک و مطهرشان برای مردم ما باعث خیر و برکت است و هنوز همین شهیدا هستند که نهضت و انقلاب ما را نگه داشته اند.در دوران پس از انقلاب اسلامی هرموقع رهبری نیاز به یاوری و کمکی یپدا کرده و بحران و یا فتنه ای کشور را تهدید کرده ، شهیدان به موقع به فریادمان رسیده اند.در اخرین مورد هم حضور ۱۷۵ شهید غواص در کوران مذاکرات هسته ای بود که رهبری از ان تحت عنوان ” لحظه های نیاز ” یاد کردند.
کمی نزدیک تر بیاییم؛ محمود باقری خطیبانی از اعضای پر سر و صدا و یکی از چهره های جنجالی دوره چهارم شورای شهر رشت است که در انتخابات سال ۹۲ در حوزه رشت از میان صدها نامزدی که کاندید شده بودند توانست با کسب نزدیک به ۱۵ هزار رای به عنوان سومین نفر پس از رضا جمشیدی و فرانک پیشگر وارد صحن شورای اسلامی کلانشهر رشت شود.
محمود-باقری-خطیبانی-2

این عضو شفتی شورای شهر رشت که از همرزمان بسیاری از شهدای فومن بود طبق عادتی دیرینه بصورت منظم هر هفته در گلزار شهدای امامزاده میرزای فومن حاضر شده و از نزدیک با یاران قدیمی اش تجدید دیدار و میثاق می‌کند.
وی بر روی قبر شهیدان علی بهرامی، بشیر و حجت نظری، خلیل حیدری، سید حسن و حسین بقایی نژاد، رضا ادبی، غلامرضا زمانی، محمدرضا و عطا هدایت پناه و … که از همرزمان وی در دوران دفاع مقدس بودند حضور میابد و قبر انها را با آب میشوید.
در پایان ذکر این نکته حائر اهمیت است؛ این مطلبی که مشاهده میکند بدون اطلاع ایشان در سایت درج شده است و تصاویر مربوطه توسط یکی از کاربران برایمان ارسال شده است؛ لزوم انتشار این مطلب هم صرفا برای ترویج امری خیری است که اقای باقری به درستی آن را انجام داده اند. البته ناگفته نماند که این وفای به عهد مسئولیت وی را در برابر خدا و قرآن و امام شهدا چندین برابر سنگین تر کرده و امیدواریم که سایر مسئولین همواره در تصمیم‌گیری ها و لحظات حساس به یاد شهدا و حقی که این فرشتگان زمینی بر گردن مان دارند، باشند.

هیئت فوتبال گیلان از یک خبرنگار شکایت کرد
LOGO-GUILAN000

هیئت فوتبال گیلان از یک خبرنگار تنها با گذشت چندروز از روز خبرنگار و در آستانه انتخابات هیئت فوتبال شکایت کرد.
روابط عمومی هیئت فوتبال گیلان نوشت:
شكايت هيات فوتبال استان گيلان از روزنامه معين پيرو مطالب درج شده در صفحه 2 شماره 4350 مورخه 94/5/19 روزنامه معين (روزنامه صبح شمال كشور ) و در ستون هايي با عنوان (سرمقاله) و (يادداشت وارده) مطالبي بر خلاف واقع درج گرديده است كه ضمن توهين به مديران هيات فوتبال استان گيلان ، متضمن نشر اكاذيب مي باشد.
از اين قرار كه مديران مذكور (افرادي بي كفايتند) كه ( با ترفند و زور و چماق و جوسازي هاي عوامفريبانه جايگاه فوتبال را تسخير نموده اند) و انتظار است كه (چهره ورزش از وجود اين افراد كه اتوبوسي وارد آن شده اند پاك شود).
لذا با توجه به اين كه متشكي عنها هيچگونه دليلي جهت بيان مطالب مزبور ابراز نداشته و صرفا جهت تخريب وجهه متوليان فوتبال استان كه البته از افراد ارزشي و ورزشي صاحب نام كشورند مبادرت به امر نموده اند.
فلذا با عنايت به مراتب مارلذكر تعقيب كيفري نامبردگان از محضر آن دادسراي محترم مورد استدعاست.
منبع خزرانلاین