مراسم بزرگداشت هنرمند برجسته و مطرح گیلان زمین استاد حسین محجوبی ، به همت دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان،شهرداری و شورای اسلامی شهرستان در بزرگترین آمفی تئاتر دانشگاهی گیلان (علامه حزین لاهیجی) برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان، در این مراسم که با حضور  شهردار و اعضای شواری اسلامی شهر لاهیجان ، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، دانشجویان ، فرهیختگان و مسئولین دانشگاهی برگزار شد از یک عمر فعالیت هنری استاد حسین محجوبی تقدیر به عمل آمد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ضمن تقدیر از جایگاه رفیع و ارزشمند استاد حسین محجوبی ، حضور بزرگانی همچون ایشان را مایه مباهات و افتخار لاهیجان دانستند و افزودند: «با حمایت های بی دریغ ریاست محترم دانشگاه آزاد لاهیجان جناب پروفسور کردرستمی ، مسئولین محترم شهرداری لاهیجان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تداوم برگزاری آئین بزرگداشت از مفاخر و مشاهیر لاهیجان هستیم. »
محمد علی اخوان نسبت به احداث موزه مفاخر و مشاهیر گیلان در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کردند و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به برنامه های آتی این واحد اشاره نمودند .
وی از تشکیل کمیته تخصصی تجلیل از مفاخر لاهیجان ، شکل گیری اولین پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و برگزاری جشنواره کتاب سال در لاهیجان خبر دادند .


ایشان با ابراز علاقه به شهر لاهیجان و ارادت به بزرگان این شهر گفتند: «ما در تلاش هستیم که در جایگاهی که خدمت می کنیم اثری ماندگار برجا بگذاریم. »
مهندس سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز در این مراسم با ادای احترام به هنرمند پیشکسوت استاد حسین محجوبی از برگزاری گالری آثار ایشان به وسعت شهر لاهیجان خبر دادند
وي افزود: «اين آثار با شعار «يك شهر، يك گالري» و « لاهيجان- محجوبي» در معرض ديد علاقمندان هنر نقاشي در سطح شهر قرار گرفته و دوستداران نقاشي مي توانند از آثار ايشان در يك گالري به وسعت شهر لاهيجان كه زادگاه اين هنرمند توانا مي باشد بازديد نمايند.»
در ادامه این مراسم نیز مسئولین شهری و استانی به تمجید از این هنرمند پیشکسوت و برجسته لاهیجی پرداختند و با اهدای لوح سپاس و هدایای فرهنگی از ایشان تقدیر بعمل آوردند.

در پایان این مراسم ، مستند “دلواپس درختان بوم” روایتی از زندگی استاد حسین محجوبی به کارگردانی علی محمد مسیحا و با حضور افتخاری جعفر پناهی اکران گردید .

گفتنی است محجوبی متولد ۱۳۰۹ است. وی در سال ۱۳۳۸ از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل و علاوه بر نقاشی در عرصه معماری، پارک سازی و فضای سبز نیز فعالیت داشته است که طراحی پارک ساعی در تهران از آثار این هنرمند در این زمینه است.محجوبی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۳۷ برپا کرد و تا به امروز بیش از ۴۰ نمایشگاه انفرادی در گالری های مختلف برگزار کرده است.