دلخوش گفت: هیات نظارت آمادگی کامل دارد تا به منظور حفظ حقوق شرکت کنندگان در انتخابات شوراها، در هر زمان نسبت به ابهامات و مسائل بوجود آمده در هیات های نظارت، پاسخگو باشد.

به گزارش ندای گیلان از انزلی،منوچهر جمالی در جلسه توجیهی انتخابات ضمن تقدیر از زحمات فرماندار انزلی و همه اعضای هیات های نظارت شهرستان ها گفت: امیدواریم سالی که با نام حضرت زهرا سلام الله علیها شروع شده است سالی همراه با شادابی و موفقیت برای همه و نظام مقدس انقلاب باشد.

عضو هیات عالی نظارت استان افزود: پذیرش کارهای سخت بسیار مهم است و در مقاطعی که نیاز است افرادی که احساس مسئولیت می کنند و آن را می پذیرند، آن را به نحو مطلوب و قانونمند انجام داده و با حفظ اصول اخلاقی و رعایت عدل و انصاف و با هدف خدمت به مردم، به سرانجام برسانند.

سید کاظم دلخوش،  نیز با تقدیر از فرماندار انزلی مبنی بر قبول زحمت برگزاری این نشست بیان کرد: قطعا رای مردم در صندوق ها، چون مستند می باشد نسبت به حضور در سایر صحنه ها بسیار مهم تر است و اگر بنا باشد که به دنیا حضورمان را ثابت کنیم  برگه های آرای ملت بهترین سند می باشد.

وی تصریح کرد: هیات نظارت آمادگی کامل دارد تا به منظور حفظ حقوق شرکت کنندگان در انتخابات شوراها، در هر زمان نسبت به ابهامات و مسائل بوجود آمده در هیات های نظارت، پاسخگو باشد.

رییس هیات عالی نظارت استان اظهار داشت: پیش بردن برنامه ها بر اساس زمان بندی های انجام شده بسیار مهم است تا بتوان با رعایت این موضوع هم حقی از کسی ضایع نشود و هم ما بتوانیم به وظایف اصولی و قانونی خود اقدام کنیم.

وی ضمن اشاره به قوانین و تبصره های قانونی که توجه آن برای اعضای هیات های نظارت الزام آور است، از آن ها خواست که مرجع تایید و رد صلاحیت های افراد را مراجع چهارگانه تعیین شده، قرار دهند و  از دخالت و اظهار نظر سلیقه ای افراد در امور نظارت خودداری کنند.

اکبر درزی اسلام، دبیر و سخنگوی هیات نظارت استان نیز در این جلسه اظهار داشت: انتخابات شوراها به غیر از سایر انتخابات عمل می نماید  به گونه ای که نظارت عالی و تام این انتخابات بر عهده مجلس شورای اسلامی است در حالی که سایر انتخابات بر عهده شورای نگهبان می باشد. سخنگوی هیات عالی نظارت بیان کرد: آنچه که در عرصه های بین المللی مهم است  و می تواند  از تفکر و اندیشه های آن کشور دفاع کند، تعداد آرای مردم در صحنه و پای صندوق های رای است. درزی افزود: همه کسانی که در عرصه برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند، یک هدف مشترک دارند که آن ایجاد فضای امن می باشد. وی گفت: فراهم کردن محیطی بدون تنش و ایجاد آرامش در این برهه، بسیار حایز اهمیت است که با نظارت صحیح بر فضای حاکم، این امر تحقق خواهد یافت.