جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان گفت: کارگاه آموزشی “پیوست نگاری فرهنگی” با حضور 120 نفر از اساتید گیلانی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

ندای گیلان:جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان گفت: کارگاه آموزشی “پیوست نگاری فرهنگی” با حضور 120 نفر از اساتید گیلانی در دانشگاه گیلان برگزار شد.
نیازمند  با اشاره به مطالبه گری مقام معظم رهبری در سال 86 مبنی بر پیوست نگاری فرهنگی اظهار کرد: مسئولیت پیوست نگاری فرهنگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به بسیج اساتید محول گشته است.
وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی پیوست نگاری فرهنگی مقدمه ای برای تربیت و آموزش اساتید بسیجی و شناسایی افراد مستعد و علاقه مند برای پیوست نگاری فرهنگی است گفت: تمرکز بر روی موضوع فرهنگ در موضوعات مختلف و عملیاتی کردن پیوست نگاری در سطح جامعه از چشم انداز این کارگاه است.
جانشین بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه برخی از موضوعات پیوست فرهنگی ندارد یادآور شد: در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی کار تربیت پیوست نگاری فرهنگی را به بسیج اساتید سپرد تا بسیج اساتید افرادی را که در این حوزه توانمند هستند تربیت کنند تا بتوانند برای مجموعه های فرهنگی پیوست فرهنگی تعریف نمایند.
نیازمند با بیان اینکه گیلان ششمین استان برگزارکننده کارگاه پیوست فرهنگی است گفت: کارگاه آموزشی پیوست نگاری اساتید بسیجی با حضور 120 نفر از اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان به مدت سه روز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.
وی به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر نقش فرهنگ به عنوان روحی در کالبد همه فعالیت های گوناگون و لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای طرح ها در عرصه های مختلف اعم از عرصه تصمیم های کلان کشور، عرصه سیاست های کلان، آموزشی و علمی و عرصه رفتار عمومی جامعه به اهمیت تربیت افرادی که بتوانند از عهده این امر مهم برآیند اشاره کرد.
جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به برگزاری 4 کارگروه توریسم، معماری رشت، خانواده و دانشگاه گیلان در این کارگاه 3 روزه گفت: در این کارگروه‌ها اساتید با چگونگی پیوست‌نگاری آشنا شدند.
نیازمند با بیان اینکه افتتاحیه این کارگاه با حضور دکتر صلاحی رییس سازمان بسیج اساتید کشور و اختتامیه با حضور سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد گفت: در این کارگاه اساتیدی چون دکتر بنیانیان درباره مبانی نظری پیوست نگاری فرهنگی و اثربخشی و بهره وری آن و دکتر عابدینی درباره الزامات، شرایط و ویژگی های پیوست نگار فرهنگی مطالبی بیان نمودند.