به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست با حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه، وکلا و نخبگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، معاونین رییس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، به مناسبت هفته قوه قضاییه دیدار با حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه، وکلا و نخبگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، معاونین رئیس کل و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان برگزار شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با تاکید بر اینکه وکلا و کارشناسان باید در اجرای عدالت در کنار قاضی باشند تصریح کرد: ضروری است دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان در کاهش ورودی پرونده ها و حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش  تلاش نموده تا شاهد کاهش  ورودی پرونده به دستگاه قضایی باشیم.

وی با بیان اینکه واحد پژوهش دادگستری کل استان  با فعالیت گسترده در حوزه های مختلف معضلات استان آسیب شناسی کرده و نتایج پژوهش های خود را منتشر می‌کند اظهار داشت: طبق نظر سنجی دقیق واحد پژوهش دادگستری کل، ۷۲% از مردم از عملکرد دستگاه قضایی اظهار رضایت کرده‌اند.

دادستان مرکز استان در پایان اظهار امیدواری کرد: وکلا و کارشناسان از این پس در رائه راهکارها، آسیب شناسی معضلات و قضاوت در رویه ها  اهتمام بیشتری داشته باشند.