معاون فرماندار شفت با اشاره به برگزاری مانور ها افزود: دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در مراکز ترویج جهاد کشاورزی و مدارس برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از شفت،رحمت حیدری نژاد در جلسه پدافند غیرعامل این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل افزود : پدافند غیرعامل در نگاه کلی یک دفاع غیر نظامی وبدون نیاز به جنگ افزار است که در سطوح مختلف زیست محیطی ، سایبری ، اقتصادی ، علمی و… شکل می گیرد.

معاون فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه در سال های گذشته این امر در شفت به صورت محسوس مشاهده نمی شد افزود : مبارزه با گیاه سنبل آبی در آببندان ملاسرا در چند ماه گذشته اهمیت این موضوع را نشان داده است.

وی با اشاره به هم افزایی مسوولان برای مقابله با سنبل آبی خاطرنشان کرد : هرچند این گیاه تا 30 سال آینده نیز می تواند رشد کند اما توانستیم با همه دستگاههای ذیربط شهرستان این تهدید را به حداقل برسانیم.

وی  با بیان اینکه پدافند غیر عامل در راستای آسایش و رفاه مردم و در نتیجه حفظ نظام است افزود: آمادگی برای آموزش پدافند غیر عامل توسط کارشناسان استانی وجود دارد و آموزش در همه سطوح دارای اهمیت است.

حیدری نژاد با اشاره به برنامه های پدافند غیرعامل در شفت افزود :انتظار می رود ادارات برنامه های خود در این هفته را با جدیت انجام دهند؛ چرا که مصون سازی در همه جهات با پدافند غیرعامل تحقق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های شهرستان از امروز آغاز می شود تصریح کرد : برای برگزاری مانورهای این هفته هماهنگی های لازم انجام شده است .

معاون فرماندار شفت با اشاره به برگزاری مانور ها افزود: دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در مراکز ترویج جهاد کشاورزی و مدارس برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه مانور تخلیه ادارات در اداره منابع طبیعی و شهرداری احمدسرگوراب از برنامه های این هفته است افزود : کلاس آموزشی خانواده ها و ایجاد نمایشگاه با محوریت پدافند غیر عامل در مدارس آموزش و پرورش انجام می شود.