سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در این استان خبر داد.

ندای گیلان: مهندس رحیم عطایی‌پور با اشاره به برگزاری مسابقات مذکور اظهار کرد: هدف از برگزاری آزمون ملی مهارت شناسایی استعداد جوانان، ترویج آموزش‌های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصادی و همچنین جلب نظر صاحبان و بنگاه‌های اقتصادی و صنفی است.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری عنوان کرد و افزود: 31 رشته برای شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در نظر گرفته شده است.

عطایی‌پور با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در مسابقات ملی مهارت از 20 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: 15 اردیبهشت ماه سال 94 آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت را دارای شرایطی خواند و بیان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک باید دارای 24 سال به بالا باشند.

وی سن دیگر شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت را تا 21 سال ذکر کرد و گفت: شرط سنی برای رعایت شرایط سنی مهارت بین‌المللی است.

عطایی‌پور با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در 24 اردیبهشت ماه امسال، خاطرنشان کرد: هشتم و نهم مرداد ماه امسال مرحله استانی مسابقات مذکور برگزار می‌شود، ضمن اینکه مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت در نیمه دوم مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان یادآور شد: متقاضیانی که تمایل دارند در مسابقات مذکور شرکت کنند، برای دریافت اطلاعات لازم به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان یا سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه گیلان در مسابقات ملی مهارت جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، اظهار کرد: موضوع مذکور نشان‌دهنده توانایی و استعداد جوانان شایسته گیلانی و تلاش مربیان با تجربه استان در تیم اجرایی است.

عطایی‌پور تصریح کرد: دوره گذشته گیلان در مسابقات ملی مهارت از نظر شاخص معدل امتیاز تیمی رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.