در پی برگزاری سلسله نشست های شعرخوانی نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی کتابخانه های عمومی کشور، استان گیلان میزبان سوگواره «ده شب ده محفل» همزمان با عاشورای حسینی می شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به ندای گیلان، در این نشست های سوگواره مجازی که به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به میزبانی محافل ادبی کتابخانه های عمومی سراسر کشور در بستر فضای اسکای روم برگزار می شود، شعرای سرشناس استان ها با حضور در این فضا اشعار خود در باب مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا را با دوستداران و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت به اشتراک می گذارند.
محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به دبیری مرضیه فرمانی، از شعرای جوان گیلان و برگزیده جشنواره های متعدد شعر کشور نیز بعنوان یکی از محافل حاضر در این سوگواره مجازی همزمان با عاشورای حسینی میزبان شعرای مطرح استانی و کشوری چون پونه نیکوی، رضا نیکوکار و مجتبی حاذق خواهد بود.
همچنین سوگواره مجازی «ده شب ده محفل» استان گیلان با اجرای نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی کتابخانه های عمومی کشور روز یکشنبه(۹شهریور) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کنار محافل ادبی استان های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و تهران از طریق اسکای روم برگزار خواهد شد.
همچنین در شب دهم این سوگواره که در روز ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد جمعی از بهترین شعرای استان ها به انتخاب شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به شعرخوانی خواهند پرداخت.
علاقه مندان می توانند از طریق این پیوند https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/mahafel و انتخاب گزینه مهمان در این نشست ها شرکت کنند.
گفتنی است، به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از جریان‌های اصیل ادبی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از استادان عرصه شعر و ادب، به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی اقدام کرد.