نشست مشترک مسئولان و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان با مدیران و کارشناسان شهرستان تالش به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از تالش، نشست مشترک مسئولان و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان با مدیران و کارشناسان شهرستان تالش با حضور منصور مولایی پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان ، به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سید عیسی مهدوی با تشریح موقعیت شهرستان تالش گفت : شهرستان تالش با دارا بودن ۲۴۱۴ کیلومتر متر مربع وسعت و ۲۰۶ هزار جمعیت از لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان گیلان می باشد .

فرماندار تالش با بیان اینکه شهرستان تالش دارای ۲۵۰ هکتار اراضی جنگلی و ۹۳ کیلومتر ساحل است،افزود: این منطقه با دو چالش حریم خط لوله گاز و مسیر راه آهن مواجه است.
وی با اشاره به اینکه با تلاش دولت کلاس خط لوله گاز از رشت به آستارا تغییر کرده و حرایم آن نیز کم شده است،گفت:همچنین مسیر راه آهن که نوار ساحلی شهرستان پیش بینی شده که این هم مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده بود که با همت دولت محترم قسمتی از این مسیر تغییر کرد .

فرماندار تالش با تاکید بر اینکه توانستیم طرح پرورش ماهیان خاویاری در کشلی را با ظرفیت بخش خصوصی احداث نماییم، بیان داشت:در آمایش سرزمینی دو محور برای شهرستان تالش مشخص شده که یک محور کشاورزی و آبزی پروری که با دارا بودن نوار ساحلی به میزان ۹۳ کیلومتر برای بحث اقتصادی و گردشگری موقعیت خوبی دارد‌.

مهدوی با تاکید به عدم توجه به صنعت پالت سازی در شهرستان گفت: صنعت پالت سازی درشهرستان تالش یکی از ظرفیت های بزرگ است که برای ۳۵۰۰نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است