علیرضا قانع در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با اشاره به وجود 55محله در شهر رشت از تصمیم این سازمان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی محله محور با محوریت کتاب و مطالعه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام به منظور سوق دادن شهروندان برای ورود به مباحث فرهنگی در محلات است.

ندای گیلان:به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، علیرضا قانع در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های گیلان با اشاره به وجود 55محله در شهر رشت از تصمیم این سازمان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی محله محور با محوریت کتاب و مطالعه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام به منظور سوق دادن شهروندان برای ورود به مباحث فرهنگی در محلات است.

وی با بیان اینکه اجرای مناسب این برنامه‌ها مستلزم حمایت متولیان فرهنگی نظیر شورای اسلامی کلانشهر رشت و نیز اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است، افزود: فرهنگ‌سازی برای توسعه کتابخوانی از وظایف اصلی و مهم سازمان فرهنگی  ورزشی شهرداری است و در این حوزه از تمام ظرفیت‌های سازمان بهره می‌بریم.

در ادامه عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت در این دیدار نقش شوراهای اسلامی را فراتر از وظایف نظارت عنوان کرد و با بیان اینکه اولویت مسائل فرهنگی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جدی است، گفت: ایجاد فضای مناسب برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، نظیر کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به عنوان عاملی تاثیرگزار در توسعه فرهنگی باشد.

سید امیر حسین علوی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان گیلان برای توسعه بسترهای فرهنگی در استان خصوصا شهر رشت، تصریح کرد: نمی‌توان با تکیه بر اعتبارات ناچیز دولتی مسائل و مشکلات بسیار زیاد در این حوزه را حل و فصل کرد و این عامل نیازمند عزم جمعی مسئولین استانی و کلانشهر رشت است.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب در سراهای محله را از برنامه‌های موفق سازمان فرهنگی، ورزشی کلانشهر رشت عنوان کرد و از آمادگی شورای اسلامی برای مشارکت و حمایت از ادامه این طرح خبر داد.

در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بر لزوم همگرایی متولیان فرهنگی تاکید و یکی از مصادیق بارز این همگرایی را ایجاد کتابخانه‌های عمومی محله محور در کلانشهر رشت عنوان کرد.

امیر محمدپور با اشاره به وجود مشکلات در حوزه کتابخانه‌های عمومی در شهر رشت، عدم توازن در توزیع مناسب کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش شاخص‌های سرانه مطالعه عنوان و نقش شهرداری کلانشهر رشت را در این حوزه  مهم ارزیابی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید مسئولین شهرداری کلانشهر رشت در حمایت گسترده از کتابخانه‌های عمومی، تحولات چشمگیری در این حوزه به وقوع بپیوندد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، بر آمادگی این اداره برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکاری شورای اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کلانشهر رشت تاکید کرد.

در پایان این دیدار، میهمانان از کتابخانه تخصصی مشارکتی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت بازدید کردند.