فرماندار رشت گفت: برپایی محافل قرآنی سبب انسان سازی و تحول اجتماعی شده و موجب تغییر رفتار در انسان‌ها و دوری گزینی از پلیدی‌ها و افکار مسموم می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری باشکوه جشن‌ها و مراسم ماه مبارک رمضان «جشن روزه اولی‌ها» ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان، در آلوده کردن محیط شنیداری و دیداری برای نوجوانان و جوانان متمرکز گردیده تا با انحراف نسل آینده ساز کشور، زمینه‌های ضربه نهایی به نظام اسلامی را فراهم آورند.

وی افزود: برای مقابله با این توطئه شوم، تک تک افراد جامعه از جمله متولیان امر فرهنگ وظیفه دارند تا با تکیه بر پیشینه و پیشگامی تاریخی گیلانیان در ولایت پذیری و محبت به اهل بیت، نقشه‌های دشمنان را بی اثر سازند.

امام پناهی با بیان اینکه تبیین درست مسائل نیاز به بصیرت، افزایش آگاهی و تسلط به مسائل روز در سایه همنشینی با قرآن دارد، ادامه داد: بصیرت افزایی یکی از برکات انس با کلام وحی بوده و تأثیرگذاری اعجاز قرآن بر دل‌ها و استفاده از روش‌های نوین تبلیغی برای رساندن پیام خداوند به مردم، کارآمدترین روش مقابله با تهاجم فرهنگی و فعالیت‌های دین ستیز دشمنان است.

فرماندار رشت تصریح کرد: برپایی محافل قرآنی و بیان مفاهیم انسان ساز آن، سبب انسان سازی و تحول اجتماعی شده و موجب تغییر رفتار در انسان‌ها و دوری گزینی از پلیدی‌ها و افکار مسموم می‌شود.

وی به برگزاری جشن باشکوه دختران ۹ و پسران ۱۵ ساله روزه اولی رشتی در سال اول تکلیف خود، با مشارکت خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: تشویق کودکان و نوجوانان و آشناسازی فرزندان با احکام و مسائل مطرح در روزه داری از جمله اهداف این جشن است.

امام پناهی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند تا با عادی سازی، قبح زدایی و برجسته نمودن موارد هنجار شکنی، فضای مجازی را به جولانگاه افراد ضد ارزش بدل و در جهت تخریب پایه‌های اخلاقی جامعه حرکت کنند و هدف دشمنان از جنگ فرهنگی وارونه سازی مفاهیم، ایجاد شک در ارزش‌ها و تحریف واقعیات است.

فرماندار رشت ادامه داد: در چنین فضایی، حضور منسجم مردم در مراسم ملی، انقلابی و دینی این مهم را یادآور می‌شود که باید تمامی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران، با تمام توان خود نسبت به برگزاری باشکوه و شاد همایش‌های فرهنگی نظیر محافل انس با قرآن و جشن بزرگ روزه اولی‌ها اقدام نمایند.