نماینده لاهیجان و سیاهکل گفت:قطعا مردم افزایش قیمت نهاده های کشاورزی اعم از کود، سم و تجهیزات و کاهش تعرفه واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود را تحمل نمی کنند، زیرا محصولات به قیمت مناسب حتی تمام شده به فروش نمی رسد.

به گزارش ندای گیلان،ذبیح الله نیک فر لیالستانی در نطق میان دستور خود، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری است که با اشراف و نگاه خود در نبردی با استکبار جهانی چشم فتنه را درآوردند، فتنه بنزینیه که ریشه آن در خارج یعنی آمریکا و اسرائیل و در منطقه یعنی آل سعود و در داخل جریان های برانداز بوده و فرماندهی فتنه را برعهده داشتند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در 25 آبان ماه با درایت و اقدام به موقع بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش درآورده و در این رابطه باید از مردم تشکر و قدردانی کرد به ویژه مردم گیلان که در 8 دی سال 88 پیشگام در مقابله با فتنه بوده اند.

وی گفت: قطعا دولت باید برای معیشت مردم و سفره های آنان چاره اندیشی کند، آقای رئیس جمهور وعده های شما برای پرداخت یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر محقق نشد، از این رو کارگروه اقتصادی دولت باید راه کار درست و کارساز ارائه دهد، خصوصا تأمین کالاهای اساسی برای سفره های مردم ضروری است.

نیکفر افزود: آقای رئیس جمهور قبل از آغاز سال زراعی، وزیر جدید جهاد کشاورزی را معرفی کنید، در شرایط کنونی روند تورمی به ویژه افزایش قیمت بنزین هزینه های جاری کشاورزی در استان گیلان را بالا برده است، وزارت جهاد برای کاهش هزینه های تولید باید چاره اندیشی کند، این در حالی است که برنج شمال کشور در انبارها بوده و خریدار ندارد، اقای رئیس جمهور تولید در حوزه کشاورزی و صنعت نیاز به حمایت مستمر و کاهش واردات دارد.

وی گفت: قطعا مردم افزایش قیمت نهاده های کشاورزی اعم از کود، سم و تجهیزات و کاهش تعرفه واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود را تحمل نمی کنند، زیرا محصولات به قیمت مناسب حتی تمام شده به فروش نمی رسد.

نیکفر تصریح کرد: به طور حتم انحلال آب و فاضلاب روستایی نیز در راستای اقدامات علیه روستاییان و یادآور انحلال جهاد کشاورزی است، از طرف دیگر علی رغم تلاش های چند سال اخیر آب و فاضلاب کشور که جای تشکر دارد، هنوز روستاهای شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و بخشهای رودبند و دیلمان از آب شرب بهداشتی برخوردار نیستند.