سید ولی اله عظمتی گفت:زمان حرف بی‌عمل گذشته است و مردم به دنبال نماینده‌ای هستند که در کنار آنها قرار بگیرد

سید‌ولی‌الله عظمتی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان، انتخابات را مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی کشور دانست و اظهار کرد: مردم در انتخابات تعیین‌کننده هستند و مهم‌ترین نقش را به‌ عهده دارند.

وی با بیان اینکه امروز مردم راه و مسیر خود را با شناخت، آگاهی و بصیرت انتخاب کرده‌اند، افزود: مردم به دنبال نماینده‌ای هستند که در کنار آنها قرار بگیرد.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت با اشاره به اینکه زمان حرف بی‌عمل گذشته است، تصریح کرد: مردم در طول انقلاب همواره تعیین‌کننده بوده‌اند و با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر به ندای رهبر خود لبیک گفته و حاکمیت را به رسمیت شناخته‌اند.

وی ادامه داد: مردم شایسته بهترین‌ها هستند و امیدواریم در انتخابات هفتم اسفندماه بار دیگر شاهد مشارکت گسترده مردم باشیم.

عظمتی با اشاره به اینکه مسئولان نباید خود را جدا از مردم بدانند، افزود: برطرف شدن مشکلات مردم باید در اولویت اقدام‌های مسئولان باشد و امام راحل بارها فرمودند که مردم ولی‌نعمت ما هستند و ما به پشتوانه این مردم به دشمنان «نه» می‌گوییم.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت این شهر را دارای ظرفیت‌های بالایی دانست و یادآور شد: تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌ خوبی استفاده نشده و یکی از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان، نیروی کار متخصص و تحصیلکرده است؛ مردم رشت از هوش و دانش بالایی برخوردارند.

فرماندار سابق رشت گفت: امیدواریم با به‌کارگیری نیروهای تحصیلکرده این شهر برای عمران و آبادانی استان و شهرمان بکوشیم، ضمن اینکه گیلان در زمینه صنعت و کشاورزی وضعیت نابسامانی دارد و کشاورزی ما بیمار است و از حقوق کشاورز دفاع نمی‌شود.

وی برطرف نشدن مشکلات بیمه کشاورز را از معضلات خواند و افزود: ابزار‌آلات کشاورزی با قیمت بالا در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد و قیمت تمام‌ شده برنج با هزینه‌ها برابر است و این موضوع انگیزه فعالیت را از کشاورز می‌گیرد.

عظمتی با اشاره به اینکه برخی از کارخانه‌های استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: با وجود افتتاح کارخانه‌های متعدد همچنان با معضل اشتغال در گیلان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اکنون کارخانه‌ای با ظرفیت اشتغال یک‌هزار نفر به دلیل مشکلات متعدد 300 نفر پرسنل در اختیار دارد و اگر صنعت در استان و شهر رشت احیا شود مشکلات کسب‌و کار برطرف می‌شود.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و یادآور شد: در صنعت توریست نیز جای فراوانی برای کار وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده شود.

عظمتی با بیان اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از فرصت‌ها نهایت استفاده را برد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید مطالبات مردم را از وزرا درخواست کنند و در صورت نیاز با رأی خود وزیر را استیضاح کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئول و نماینده‌ای که به فکر منافع خود باشد نمی‌تواند به فکر منافع مردم باشد، یادآور شد: برای شهر رشت با آن پیشینه بالا خوب نیست که برخی‌ها بگویند رشت عقب‌مانده است.

وی عقب‌ماندگی رشت را به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان دانست و ادامه داد: شهر رشت سه نماینده دارد و اتحاد در بین آنها بسیار مهم بوده و نمایندگان نباید جزیره‌ای عمل کنند.

فرماندار سابق رشت وضعیت ناخوشایند چای و برنج را نشان‌دهنده غفلت مسئولان خواند و خاطرنشان کرد: چای و برنج از محصولات راهبردی گیلان و کشور هستند./فارس