رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به احتمال افزایش مسافرت‌های نوروزی از آمادگی کامل پلیس راه استان برای تامین امنیت جاده‌ها و نقاط گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ جاور صفاری در دیدار با ولی جهانی، سرپرست اداره کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی استان اظهار داشت: بی‌تردید ارتقاء ایمنی عبور و مرور در سطح جاده‌ها نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها بوده و سازمان گردشگری می‌تواند نقش سازنده‌ای در ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش رانندگی و اطلاع‌رسانی شرایط خاص جاده‌های استان به مسافران داشته باشد.

وی افزود: شمارش معکوس برای آغاز فصل سفر پس از دو سال دلهره و محدودیت‌های کرونا در حالی آغاز شده که در نخستین تعطیلات نوروزی کیفیت جاده‌ها و وسایل نقلیه شخصی ایمنی سفرهای نوروزی را به چالش می‌کشد.

رئیس پلیس راه استان گیلان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود هم زمانی مناسب‌های ماه شعبان و عید نوروز تقاضای سفرها را افزایش دهد به طوری که می‌توان گفت سونامی سفر در راه است لذا باید از هم اکنون برای تسهیل در عبور و مرور مسافران برنامه ریزی کرد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: پلیس راه استان گیلان نیز متناسب با این تغییر الگوی سفر، بخش عمده‌ای از توان خویش را به سمت مراکز تفریحی و گردشگری برای تامین امنیت ترافیکی شهروندان و میهمانان نوروزی هدایت و بکارگیری کرده است.

سرهنگ صفاری بیان داشت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

وی همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست با توجه به کمبود پارکینگ و فضای پارک خودرو در حاشیه جاده‌ها، حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.